TRDizin:
İlkokul ve Ortaokullarda Çevre Eğitimi Verecek Olan Öğretmen Adaylarında Çevre Sorunlarına Yönelik Davranışların Araştırıl- ması1

dc.contributor.authorTahsin YILDIRIM
dc.contributor.authorMuhammed SALMAN
dc.contributor.authorAli SÜLÜN
dc.contributor.authorMustafa KIŞOĞLU
dc.date.accessioned2023-04-14T23:17:13Z
dc.date.available2023-04-14T23:17:13Z
dc.date.issued2016-06-01
dc.description.abstractYapılan bu çalışmanın amacı mezun olduklarında çevre eğitimi verecek olan fen bilgisi, sınıf ve sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sorumlu çevresel davranışlarının farklı değişkenler açısından incelenmesidir. Tarama modeliyle gerçekleştirilen betimsel bir araştırma olan çalışmanın örneklemini ülkemizin İç Anadolu Bölgesinde bulunan bir üniversitenin fen bilgisi, sınıf ve sosyal bilgiler öğretmenliği anabilim dalı birinci ve dördüncü sınıfında okuyan 344 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Güven ve Aydoğdu (2012) tarafından geliştirilen 40 maddelik "Çevre Sorunlarına Yönelik Davranış Ölçeği" kullanılmıştır. Çalışma sonucunda öğretmen adaylarının çevresel davranış ölçeği puan ortalamalarının, ölçekten alınabilecek ortalama puanın üzerinde olduğu bulunmuştur. Ayrıca çalışma sonunda öğretmen adaylarının çevresel davranışlarının adayların cinsiyetlerine, çevre kuruluşlarına üyeliklerine ve öğrenim gördükleri anabilim dallarına göre farklılaşmadığı belirlenmiştir. Resmi kuruluşlar tarafından düzenlenen çevresel etkinliklere katılan öğretmen adaylarının davranış ölçeği puanları katılmayanlara göre istatistiksel olarak daha yüksektir. Birinci ve dördüncü sınıfta okuyan öğretmen adaylarının çevresel davranış ölçeği puanları arasında ise dördüncü sınıfta okuyan öğretmen adaylarının lehine anlamlı bir farklılık vardır. Tespit edilen bu farklılık fen bilgisi öğretmenliği anabilim dalında anlamlı iken diğer iki anabilim dalında anlamlı değildir.
dc.identifier.citationYildirim, T., Salman, M., Sülün, A., Kişoğlu, M. (2016). İlkokul ve Ortaokullarda Çevre Eğitimi Verecek Olan Öğretmen Adaylarında Çevre Sorunlarına Yönelik Davranışların Araştırıl- ması1. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 299-318
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn2148-7758
dc.identifier.endpage318
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage299
dc.identifier.trdizin208408
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/208408/ilkokul-ve-ortaokullarda-cevre-egitimi-verecek-olan-ogretmen-adaylarinda-cevre-sorunlarina-yonelik-davranislarin-arastiril-masi1
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/8205
dc.identifier.volume18
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofErzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleİlkokul ve Ortaokullarda Çevre Eğitimi Verecek Olan Öğretmen Adaylarında Çevre Sorunlarına Yönelik Davranışların Araştırıl- ması1
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin

Files