TRDizin:
Matematik öğretmeni adaylarının matematiksel modelleme becerileri

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Matematik eğitiminde matematiksel modellemenin önemi giderek artmaktadır. Bu nedenle öğrencileri yetiştirecek olan öğretmen ve dolayısıyla öğretmen adaylarının matematiksel modelleme beceri düzeylerini incelemek ve bu beceri düzeylerini geliştirmek için tedbirler almak önemlidir. Bu çalışma da matematik öğretmeni adaylarının kesirlerle ilgili gerçek hayat problemlerinin çözümündeki matematiksel modelleme becerileri araştırılmıştır. Çalışmanın örneklemini Türkiyenin kuzeyinde bulunan bir üniversitenin matematik öğretmenliği bölümünde öğrenim gören öğretmen adayları oluşturmaktadır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının modelleme becerilerini inceleyebilmek için kesirlerle ilgili gerçek hayat problemini içeren 5 adet soru hazırlanmıştır. Adaylardan bu soruları modelleme yöntemiyle çözmeleri istenmiştir. Araştırma sonucunda adayların özellikle kalan verilip bütünü bulma problemlerini modellemede yetersiz oldukları gözlemlenmiştir.

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Tuna, A., Yurt, N., Bi̇ber, A. (2013). Matematik öğretmeni adaylarının matematiksel modelleme becerileri. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(1), 129-146

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

3

Views

0

Downloads


Sustainable Development Goals