TRDizin:
FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİM PROGRAMLARININ TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞI BOYUTLARI AÇISINDAN İNCELENMESİ: BOYLAMSAL BİR ÇALIŞMA

dc.contributor.authorPelin AKSÜT
dc.contributor.authorEda ERDAŞ
dc.contributor.authorFatih AYDIN
dc.date.accessioned2023-04-14T23:30:23Z
dc.date.available2023-04-14T23:30:23Z
dc.date.issued2015-03-01
dc.description.abstractTeknoloji okuryazarlığı teknolojiyi kullanma, yönetme, değerlendirme ve anlama yeteneğidir (ITEA, 2003). Teknoloji okuryazarı bireylerin yetiştirilebilmesi uygulanan eğitim ve öğretim programlarıyla ilişkilidir. Bu bağlamda, teknoloji eğitimine belirli bir program dâhilinde yer verilen ilköğretim fen eğitiminde, teknoloji okuryazarlığına yönelik çalışmaların programa nasıl yansıdığı önemlidir. Mevcut öğretim programlarının teknoloji okuryazarı bireyler yetiştirme açısından yeterliliğine ilişkin literatürde herhangi bir çalışma bulunmamaktadır. Bu çalışmada, 2000, 2004 ve 2013 yılları ilköğretim fen programları teknoloji okuryazarlığı boyutları açısından incelenmiştir. Analizlerde temel çatı olarak, araştırmacılar tarafından geliştirilen Teknoloji Okuryazarlığının Boyutları ve Alt boyutları Tablosu kullanılmıştır. Sonuçlar, teknoloji okuryazar bireyler yetiştirme bağlamında 2004 yılında geliştirilen öğretim programının, 2000 ve 2013 yıllarında geliştirilen öğretim programlarından daha iyi durumda olduğunu ortaya koymuştur.
dc.identifier.citationAksüt, P., Erdaş Kartal, E., Aydin, F. (2015). FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİM PROGRAMLARININ TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞI BOYUTLARI AÇISINDAN İNCELENMESİ: BOYLAMSAL BİR ÇALIŞMA. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(2), 132-146
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn2148-4929
dc.identifier.endpage146
dc.identifier.issn1303-0493
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage132
dc.identifier.trdizin180918
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/180918/fen-ve-teknoloji-ogretim-programlarinin-teknoloji-okuryazarligi-boyutlari-acisindan-incelenmesi-boylamsal-bir-calisma
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/8310
dc.identifier.volume15
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofAbant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleFEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİM PROGRAMLARININ TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞI BOYUTLARI AÇISINDAN İNCELENMESİ: BOYLAMSAL BİR ÇALIŞMA
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin

Files