TRDizin: FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİM PROGRAMLARININ TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞI BOYUTLARI AÇISINDAN İNCELENMESİ: BOYLAMSAL BİR ÇALIŞMA
dc.contributor.author | Pelin AKSÜT | |
dc.contributor.author | Eda ERDAŞ | |
dc.contributor.author | Fatih AYDIN | |
dc.date.accessioned | 2023-04-14T23:30:23Z | |
dc.date.available | 2023-04-14T23:30:23Z | |
dc.date.issued | 2015-03-01 | |
dc.description.abstract | Teknoloji okuryazarlığı teknolojiyi kullanma, yönetme, değerlendirme ve anlama yeteneğidir (ITEA, 2003). Teknoloji okuryazarı bireylerin yetiştirilebilmesi uygulanan eğitim ve öğretim programlarıyla ilişkilidir. Bu bağlamda, teknoloji eğitimine belirli bir program dâhilinde yer verilen ilköğretim fen eğitiminde, teknoloji okuryazarlığına yönelik çalışmaların programa nasıl yansıdığı önemlidir. Mevcut öğretim programlarının teknoloji okuryazarı bireyler yetiştirme açısından yeterliliğine ilişkin literatürde herhangi bir çalışma bulunmamaktadır. Bu çalışmada, 2000, 2004 ve 2013 yılları ilköğretim fen programları teknoloji okuryazarlığı boyutları açısından incelenmiştir. Analizlerde temel çatı olarak, araştırmacılar tarafından geliştirilen Teknoloji Okuryazarlığının Boyutları ve Alt boyutları Tablosu kullanılmıştır. Sonuçlar, teknoloji okuryazar bireyler yetiştirme bağlamında 2004 yılında geliştirilen öğretim programının, 2000 ve 2013 yıllarında geliştirilen öğretim programlarından daha iyi durumda olduğunu ortaya koymuştur. | |
dc.identifier.citation | Aksüt, P., Erdaş Kartal, E., Aydin, F. (2015). FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİM PROGRAMLARININ TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞI BOYUTLARI AÇISINDAN İNCELENMESİ: BOYLAMSAL BİR ÇALIŞMA. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(2), 132-146 | |
dc.identifier.doi | ||
dc.identifier.eissn | 2148-4929 | |
dc.identifier.endpage | 146 | |
dc.identifier.issn | 1303-0493 | |
dc.identifier.issue | 2 | |
dc.identifier.startpage | 132 | |
dc.identifier.trdizin | 180918 | |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/180918/fen-ve-teknoloji-ogretim-programlarinin-teknoloji-okuryazarligi-boyutlari-acisindan-incelenmesi-boylamsal-bir-calisma | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12597/8310 | |
dc.identifier.volume | 15 | |
dc.language.iso | tur | |
dc.relation.ispartof | Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.title | FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİM PROGRAMLARININ TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞI BOYUTLARI AÇISINDAN İNCELENMESİ: BOYLAMSAL BİR ÇALIŞMA | |
dc.type | RESEARCH | |
dspace.entity.type | Trdizin |