TRDizin: PİYANO EĞİTİMİ DERSİ PERFORMANS ÖLÇÜMÜNE YÖNELİK DERECELİ PUANLAMA ANAHTARININ GELİŞTİRİLMESİ: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI
No Thumbnail Available
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Type
RESEARCH
Access
info:eu-repo/semantics/openAccess
Publication Status
Metrikler
Total Views
0
Total Downloads
0
Abstract
Çalgı performans sınavlarında, likert tipi ölçekler ve analitik DPA türü ölçme araçları kullanıldığında, hakemler öğrenci performansını dinlemek, ölçme aracı maddelerini okuyup anlamak ve performansa göre uygun puanlamayı yapmak durumundadır. Dolayısıyla araştırmacılar, bu ölçme araçlarının çalgı sınavı gibi kısıtlı bir zaman içerisinde doldurmaya uygun olmadığını düşünmektedir. Araştırmanın amacı, piyano eğitimi dersi sınav performansını ölçmeye yönelik geçerliği ve güvenirliği sağlanmış, sürecin bütününe odaklanan, pratik bir ölçme aracı geliştirilmesidir. Tarama modeli kullanılan araştırmanın çalışma grubunu, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında, üniversitelerin, eğitim fakültelerine bağlı müzik eğitimi anabilim dalında, lisans 1 düzeyinde öğrenim gören 52 müzik öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, araştırmacılar tarafından geliştirilen DPA ile toplanmış, sınıf içi korelasyon analizi (Intraclass Correlation Coefficient) ile genel puanlar ve tüm ölçütlere verilen puanlar arasında hakemler arası tutarlılığa bakılmıştır. DPA’nın güvenirlik analizleri ve iç tutarlılığının belirlenmesinde Cronbach’s alpha ile madde-bütün analizleri (Item-Total Statistics) yapılmıştır. DPA’nın kapsam geçerliği için uzman görüşü alınmış; yapı geçerliği için ise, iki farklı ölçme yöntemi arasındaki ilişkinin belirlenmesi amacıyla Pearson korelasyon analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, hakemler arası tutarlılık, .850 ve .976 arasında değişmektedir. Tüm ölçütler üzerinden hesaplanan Cronbach’s alpha iç tutarlık katsayısı, hakem-1 ve hakem-2 için .80’den büyük olduğundan, DPA’nın güvenirliği yüksek düzeydedir. DPA’nın, yapı geçerliği için yapılan Pearson korelasyon analizi sonuçlarına göre; hakem-1 ve hakem-2 için ölçme yöntemleri arasında yüksek korelasyon bulunmuştur.
Date
2021-06-01
Publisher
Description
Keywords
Citation
Dalkiran, E., Turgut, Ş. (2021). PİYANO EĞİTİMİ DERSİ PERFORMANS ÖLÇÜMÜNE YÖNELİK DERECELİ PUANLAMA ANAHTARININ GELİŞTİRİLMESİ: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI. Sanat & Tasarım Dergisi, 11(2), 438-449