TRDizin:
Orta Öğretim Fen Ders Kitaplarının TIMSS Çerçevesine Göre Analizi

dc.contributor.authorLütfi İNCİKABI
dc.contributor.authorMurat PEKTAŞ
dc.contributor.authorÖmer Volkan YAZ
dc.date.accessioned2023-04-14T23:18:55Z
dc.date.available2023-04-14T23:18:55Z
dc.date.issued2015-12-01
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ortaokul fen bilgisi ders kitaplarında yer alan sorularıTIMSS 2011 programı çerçevesinde ele alınan öğrenme alanı, bilişsel alanve soru tipleri bakımından analiz etmektir. Bu amaç doğrultusunda altıncı,yedinci ve sekizinci sınıf fen ders kitaplarında yer alan sorular içerik analiziyöntemi kullanılarak incelenmiştir. Bulgular, fen bilgisi ders kitaplarındakisorularının çoğunluğunun bilme bilişsel becerisine vurgu yaptığını, bununlabirlikte çok az kısmının (yaklaşık yüzde üç) üst düzey bilişsel becerigerektirdiğini ortaya koymaktadır. Dahası, fizik öğrenme alanı derskitaplarındaki soruların yarısından fazlasını kapsamakta iken yer bilimleriöğrenme alanı soruları küçük bir oranını (yaklaşık yüzde on) temsiletmektedir. Bunlara ek olarak, fen bilgisi sorularının büyük çoğunluğuçoktan seçmeli sorulardan oluşmakta iken çok az kısmı açık uçlu sorularolarak ifade edilmiştir.
dc.identifier.citationİnci̇kabi, L., Pektaş, M., Yaz, Ö. (2015). Orta Öğretim Fen Ders Kitaplarının TIMSS Çerçevesine Göre Analizi. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 5(1), 29-48
dc.identifier.doi
dc.identifier.eissn2149-2727
dc.identifier.endpage48
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage29
dc.identifier.trdizin282425
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/282425/orta-ogretim-fen-ders-kitaplarinin-timss-cercevesine-gore-analizi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/8238
dc.identifier.volume5
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofAdıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleOrta Öğretim Fen Ders Kitaplarının TIMSS Çerçevesine Göre Analizi
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin

Files