TRDizin: Okul öncesi öğretmenlerinin üstün yetenekli çocuklar hakkındaki görüşleri
dc.contributor.author | A.Oğuzhan KILDAN | |
dc.date.accessioned | 2023-04-15T00:21:31Z | |
dc.date.available | 2023-04-15T00:21:31Z | |
dc.date.issued | 2011-05-01 | |
dc.description.abstract | Formal eğitim sürecinin ilk basamağı olan okul öncesi eğitim kurumları, çeşitli gelişim özelliklerine sahip birçok çocuğun aynı ortamda bulunduğu bir yerdir. Bu kurumlardaki çocuklar içerisinde bulunan üstün yetenekli çocukların erken tespit edilmesi, bu konuda ilgili kurum ve ailelerinin bilgilendirilmesi, çocukların yeteneklerinin geliştirilip, körelmemesi açısından çok önemlidir. Bu görev de şüphesiz okul öncesi öğretmenine düşmektedir. Çünkü okul öncesi öğretmenleri, ailenin ve çocuğun karşılaştığı ilk uzman eğitimcilerdir. Bu eğitimcilerin üstün yetenekli çocukların tespit edilmesindeki görevi bu yüzden yadsınamaz. Bu araştırma, okul öncesi öğretmenlerinin üstün yetenekli çocuklar hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Kastamonu’da bulunan altmış okul öncesi öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmada bilgi toplamak için (a) “Kişisel bilgi formu”, (b) “Görüşme formu” kullanılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden “betimsel analiz” kullanılırken, ayrıca öğretmenlerin verdikleri cevapların yüzdesi de sayısal olarak ifade edilip yorumlanmıştır. Araştırmanın analizi sonucunda okulöncesi öğretmenleri, kısmen de olsa özel yetenekli çocuklar hakkında bilgi sahibi olduklarını, bu çocukları farklı özellikleri açısından tanımladıklarını, üstün yetenekli çocukların tanı aşamasına katkıda bulunduklarını ifade etmişlerdir. Ayrıca üstün yetenekli çocukların akranlarından farklı olarak çeşitli eğitim süreçlerinden geçmeleri gerektiğini belirtmişlerdir. Araştırma sonucunda okul öncesi öğretmenlerinin üstün yetenekli çocuklar hakkındaki bilgi seviyelerinin daha üst düzeyde olması gerektiği ve bu konuda çeşitli hizmet içi eğitim seminerlerine ihtiyaç duyulduğu ortaya çıkmıştır. | |
dc.identifier.citation | Kildan, A. (2011). Okul öncesi öğretmenlerinin üstün yetenekli çocuklar hakkındaki görüşleri. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(3), 805-818 | |
dc.identifier.doi | ||
dc.identifier.eissn | ||
dc.identifier.endpage | 818 | |
dc.identifier.issn | 1300-8811 | |
dc.identifier.issue | 3 | |
dc.identifier.startpage | 805 | |
dc.identifier.trdizin | 124887 | |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/124887/okul-oncesi-ogretmenlerinin-ustun-yetenekli-cocuklar-hakkindaki-gorusleri | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12597/8535 | |
dc.identifier.volume | 19 | |
dc.language.iso | tur | |
dc.relation.ispartof | Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.title | Okul öncesi öğretmenlerinin üstün yetenekli çocuklar hakkındaki görüşleri | |
dc.type | RESEARCH | |
dspace.entity.type | Trdizin |