TRDizin:
Aday Öğretmenlerde Meraklılık ve Bilgi Okuryazarlığı Üzerine İlişkisel Bir Çalışma

dc.contributor.authorMelek DEMİREL
dc.contributor.authorİlkay AŞKIN TEKKOL
dc.date.accessioned2023-04-14T22:50:34Z
dc.date.available2023-04-14T22:50:34Z
dc.date.issued2018-07-01
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının meraklılık ve bilgi okuryazarlığı düzeylerini incelemek ve bunlar arasındaki ilişkiyi belirlemektir. İlişkisel tarama modelinde yürütülen araştırmanın çalışma grubunu Ankara’daki bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 340 öğretmen adayı oluşturmuştur. Öğretmen adaylarına Erwin (1998) tarafından geliştirilen (Meraklılık İndeksi/3. Versiyon) ve Di ker-Coşkun (2009) tarafından Türkçe’ye uyarlanan “Meraklılık Ölçeği” uygulanarak meraklılık düzeyleri ortaya konmuştur. Öğretmen adaylarının bilgi okuryazarlık düzeyleri ise Adıgüzel (2011) tarafından geliştirilen “Bilgi Okuryazarlığı Ölçeği” ile tespit edilmiştir. Araştı rma sonucunda, öğretmen adaylarının meraklılık puanlarının ölçek orta puanının üzerinde olduğu görülmüştür. Cinsiyet değişkeni açısından kız öğrenciler lehine anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir. Öğretmen adaylarının meraklılık düzeyleri, alan tür leri açısından TM puanı ile üniversiteye giren öğrenciler lehine farklılık göstermiştir. Meraklılık düzeyleri ile öğrencilerin akademik başarı ortalamaları arasında anlamlı bir farklılık olmadığı ortaya konmuştur. Öğretmen adaylarının bilgi okuryazarlığı p uanlarının ölçek orta puanının üzerinde olduğu görülmüş tür. Öğretmen adaylarının bilgi okuryazarlığı becerileri cinsiyete göre incelendiğinde, kız öğrenciler lehine anlamlı bir farklılık olduğu görülmüştür. Öğretmen adaylarının bilgi okuryazarlığı düzeyleri, alan türlerine göre incelendiğinde sınıf eğitimi ve okul öncesi eğitimi alanında (TM) öğrenim gören öğrencilerin bilgi okuryazarlığı puanlarının, dil ve MF puanı ile üniversiteye giren öğrencilerden anlamlı düze yde yüksek olduğu belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının meraklılık düzeyleri ile bilgi okuryazarlığı be cerileri arasında pozitif yönlü, yüksek düzeyde bir ilişki saptanmıştır. Meraklılığın bilgi okuryazarlığını yordama gücü incelendiğinde ise, meraklılığın bilgi okuryazarlığının anlamlı bir yordayıcısı olduğu tespit edilmiştir.
dc.identifier.citationDemi̇rel, M., Aşkin Tekkol, İ. (2018). Aday Öğretmenlerde Meraklılık ve Bilgi Okuryazarlığı Üzerine İlişkisel Bir Çalışma. Ege Eğitim Dergisi, 19(2), 353-368
dc.identifier.doi10.12984/egeefd.391231
dc.identifier.eissn1307-4474
dc.identifier.endpage368
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage353
dc.identifier.trdizin310839
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/310839/aday-ogretmenlerde-meraklilik-ve-bilgi-okuryazarligi-uzerine-iliskisel-bir-calisma
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/7779
dc.identifier.volume19
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofEge Eğitim Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleAday Öğretmenlerde Meraklılık ve Bilgi Okuryazarlığı Üzerine İlişkisel Bir Çalışma
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
relation.isPublicationOfTrdizine1d29992-9742-4442-840c-2ced08a704f5
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscoverye1d29992-9742-4442-840c-2ced08a704f5

Files