TRDizin: OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ SERA ETKİSİ HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİ
No Thumbnail Available
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Type
RESEARCH
Access
info:eu-repo/semantics/openAccess
Publication Status
Metrikler
Total Views
0
Total Downloads
0
Abstract
Bu araştırma okul öncesi öğretmen adaylarının sera etkisi hakkındaki görüşlerini yaptıkları çizimler aracılığıyla belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırma Kastamonu Üniversitesi'nde Okul Öncesi Öğretmenliği Programı'nda eğitim alan toplam 196 öğretmen adayıyla yürütülmüştür. Araştırma kapsamında veriler çiz ve anlat tekniği kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde resimler ve görüşme sırasındaki cevaplar betimsel analiz tekniğine uygun olarak önceki araştırmalardan elde edilen temalara yerleştirilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının çok büyük bir bölümü (f= 125, 63.77%) sera etkisi hakkında bir düşüncelerinin olmadığını belirtmiştir. Bu öğretmen adaylarının söz konusu kavramla ilgili hiçbir çizim veya düşünce ortaya koyamamıştır. Yalnızca 19 (9.69%) öğretmen adayı bilimsel temelli açıklamalarda bulunabilmiştir. Öğretmen adaylarının bir bölümü (f= 16, 8.16%) sera etkisiyle ozon tabakasının seyrelmesini birbirine karıştırmış, bir bölümü de (f= 14, 7.14%) tarımda kullanılan sera ile karıştırmıştır. Bu sonuçtan hareketle öğretmen adaylarının eksik bilgi veya kavram yanılgısına sahip oldukları söylenebilir. Ayrıca bilimsel temelli cevap veren öğrencilerin beşi (26.3%)de sera gazları, sera etkisinin oluşumundaki farklı etmenler hakkında sınırlı bilgiye sahip oldukları tespit edilmiştir. Araştırma kapsamında genel olarak okul öncesi öğretmen adaylarının sera etkisi hakkında yeterli bilgiye sahip olmadıkları sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen sonuçlar ışığında okul öncesi öğretmen yetiştirme programlarına çevre ve çevre sorunları hakkında güncel bilgi içeren ders veya derslerin eklenmesi ve fen eğitiminin program içerisindeki kapsamının arttırılması önerilmektedir
Date
2016-03-01
Publisher
Description
Keywords
Citation
Ahi̇, B. (2016). OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ SERA ETKİSİ HAKKINDAKİ DÜŞÜNCELERİ. Turkish Studies (Elektronik), 11(9), 15-30