TRDizin:
Uyum ve Hazırlık Çalışmaları Kitaplarının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Bu araştırmada uyum ve hazırlık çalışmaları ders ve öğretmen kılavuz kitaplarının, sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini, Ankara ili genelindeki 25 farklı ilçede görev yapmakta olan 657 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Tarama modeline göre yürütülmüş olan çalışmada, ölçme aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanmış olan üçlü likert tarzı 31 madde ve 2 açık uçlu sorudan oluşan anket formu kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, kitaplarda yer alan etkinliklerin günlük yaşamla ilişkili olarak aşamalı bir şekilde sunulması ve süreç içerisinde farklı öğrenme stratejilerine yer verilmesi söz konusu kitaplara ilişkin belirlenen olumlu unsurlardır. Öğrencilerin süreç sonunda ulaşacakları kazanımlara yeterince yer verilmemesi, öğrenenlerin bireysel farklılıklarına uygun yeterli çeşitlilikte etkinliğin bulunmaması ve değerlendirme sürecine ilişkin eksikliklerin yer alması ise kitapların iyileştirmeye açık başlıca yönleri olarak belirlenmiştir. Çalışma sonunda, uyum ve hazırlık çalışmaları ders ve öğretmen kılavuz kitaplarının geliştirilmesine yönelik öneriler sunulmuştur.

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Koç, E. (2014). Uyum ve Hazırlık Çalışmaları Kitaplarının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 47(1), 235-258

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

1

Views

0

Downloads


Sustainable Development Goals