TRDizin:
Öğretmen Adaylarının Yansıtıcı Düşünme Eğilimleri ile Eleştirel Düşünme Becerilerinin İncelenmesi

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Araştırmada, sınıf öğretmeni adaylarının yansıtıcı düşünme eğilimleri ve eleştireldüşünme becerilerini belirleyerek çeşitli değişkenler açısından incelemek ve bu ikikavramın ilişkisini ortaya koymak amaçlanmıştır. Çalışmada ilişkisel tarama modelikullanılmıştır. Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Eğitimi Ana BilimDalı’nda öğrenim görmekte olan 415 öğrenci ile yürütülen araştırmanın verileri“Yansıtıcı Düşünme Eğilimleri Ölçeği” ve “Kritik Düşünme Ölçeği” ile toplanmıştır.Verilerin analizinde betimsel istatistikler, bağımsız gruplar t testi, tek yönlü varyansanalizi (ANOVA) kullanılmıştır. Ayrıca ilişkinin tespiti için Pearson Momentler ÇarpımıKorelasyon Katsayısı hesaplanmıştır. Sınıf öğretmeni adaylarının, “açık fikirlilik”ile “sorgulayıcı ve etkili öğretim” boyutları dışındaki boyutları ve yansıtıcı düşünmeeğilimleri açısından ölçekten aldıkları ortalama puanlarının ölçek orta puanının üzerindeoldu-ğu bulunmuştur. Yansıtıcı düşünme eğilimleri erkek öğrenciler lehine anlamlıfarklılık gösterir-ken, sınıf düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Sınıföğretmeni adaylarının eleştirel düşünme becerileri de benzer şekilde ölçek orta puanınınüzerindedir. Bunun yanı sıra cinsiyet ve sınıf düzeyi açısından puanlar arasında anlamlıbir farklılık görülmemiştir. Son olarak, sınıf öğretmeni adaylarının yansıtıcı düşünmeeğilimleri ile eleştirel düşünme becerileri arasında pozitif yönlü, orta düzeyde bir ilişkisaptanmıştır

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Bozdemi̇r, H., Aşkin Tekkol, İ. (2018). Öğretmen Adaylarının Yansıtıcı Düşünme Eğilimleri ile Eleştirel Düşünme Becerilerinin İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(6), 1897-1907

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

3

Views

0

Downloads


Sustainable Development Goals