TRDizin: EVDE HASTA BAKIMI ÖĞRENCİLERİNİN YAŞLIYA YÖNELİK TUTUMLARININ VE SAYGIN ÖLÜM İLKELERİNE İLİŞKİN TUTUMLARININ İNCELENMESİ
Program
KU Authors
KU-Authors
Co-Authors
Authors
Advisor
Date
Language
Type
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
Saygın ölüm ve yaşlılık konusu birlikte dünyada son çeyrek yılda ve Türkiye’de ise son yıllarda çalışılmaya başlanmıştır. Yeniüzerinde durulan bir konu olması bakımından, ölümün saygınlığını etkileyen faktörleri belirlemeye ve yaşlılık ile ilişkisiniaçıklamaya çalışan araştırmalara literatürde pek rastlanmamaktadır. Bu çalışma ile evde hasta bakım öğrencilerinin yaşlıyave saygın ölüm ilkelerine yönelik tutumlarının değerlendirilmesi, saygın ölüm ve yaşlıya yönelik tutumların arasındakiilişkinin incelenmesi amaçlanmaktadır. 133 öğrencinin gönüllü olarak katıldığı çalışmada Duyan (2014) tarafından geliştirilenSaygın Ölüm İlkeleri Tutum Ölçeği ve Reuben vd. (1998) tarafından geliştirilen, Türkçeye uyarlama çalışması Şahin vd. (2011)tarafından yapılan UCLA Geriatrik Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre, saygın ölüm ilkeleri ölçeği ileyaşlıya yönelik tutum ölçeğinin tıbbi bakım (r=0,295), sosyal değer (r=0,270) ve şefkat (r=0,370) alt ölçeği arasında düşükdüzeyde ancak pozitif yönlü ve anlamlı bir ilişki görülmüştür (p<0,01). Ayrıca akademik eğitimin, ekonomik durumun ve ailetipinin yaşlılara yönelik tutumlardan tıbbi bakım ve kaynak dağıtımı tutumunu etkilediği sonucuna ulaşılmıştır (p<0,05).Konusu itibariyle bu çalışmanın, yaşlılık ve ölüm konularının birlikte ele alınacağı çalışmalara rehber olacağıdüşünülmektedir.
Description
Source:
Publisher:
Keywords:
Keywords
Citation
Hasgül, E. (2018). EVDE HASTA BAKIMI ÖĞRENCİLERİNİN YAŞLIYA YÖNELİK TUTUMLARININ VE SAYGIN ÖLÜM İLKELERİNE İLİŞKİN TUTUMLARININ İNCELENMESİ. Tıbbi Sosyal Hizmet Dergisi, 0(12), 65-76
