TRDizin:
Ortaokul Türkçe Ders Kitaplarının Anlatıma Dayalı Etkinlikler Yönünden Karşılaştırılması

dc.contributor.authorŞahin Şimşek
dc.contributor.authorİbrahim Fatih Demirel
dc.date.accessioned2023-04-14T21:38:44Z
dc.date.available2023-04-14T21:38:44Z
dc.date.issued2020-09-01
dc.description.abstractDil, insanlar arasında anlaşmayı sağlayan en kullanışlı vasıtadır. Ana dili eğitiminde dört temel beceri karşımıza çıkmaktadır.Bunlar; dinleme, okuma, konuşma ve yazmadır. Okuma ve dinleme anlamaya yönelik beceriler, konuşma ve yazma iseanlatmaya yönelik becerilerdir. Ferdin toplum içinde kendini doğru ifade edebilmesi, çevresi ile sağlıklı ilişkiler kurabilmesi,sosyal ve iş hayatında başarılı olabilmesi temel dil becerilerini tam olarak kazanmakla doğrudan ilişkilidir. Bu sebeple örgüneğitim kurumlarında bu becerilerin kazandırılması konusunda planlı ve programlı çalışmalar yürütülür. 2006 Türkçe DersiÖğretim Programı ile anlama ve anlatım becerileri etkinliklerle öğretilmeye başlanmıştır. Bu çalışmanın amacı; 2019-2020Eğitim-Öğretim Yılında okutulan 7. Sınıf Türkçe Ders kitaplarını anlatıma dayalı etkinlikler yönünden karşılaştırmaktır. Çalışmanitel araştırma yöntemlerinden tarama modelinde olup veriler doküman incelemesi tekniği ile elde edilmiştir. Çalışmada eldeedilen veriler, 7. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki anlatma becerisini geliştirmeye yönelik etkinliklerde; her kazanıma eşitoranda etkinlik tasarlanmadığını, bazı kazanımlara birden çok yer verilirken bazı kazanımlara yönelik hiç etkinlik olmadığınıgöstermektedir. Konuşma ve yazma etkinliklerinde 2019 Türkçe Dersi Öğretim Programı’nda belirtilen stratejilere eşit orandayer verilmediği bazı stratejilerin birden çok kullanıldığı, bazılarına yönelik ise hiç etkinlik olmadığı da görülmüştür. Anlatmabecerilerinin geliştirilmesi için programda belirtilen her kazanıma uygun etkinlikler tasarlanmalı, etkinliklerin işlenmesindefarklı stratejiler kullanılmalıdır.
dc.identifier.citationŞi̇mşek, Ş., Demi̇rel, İ. (2020). Ortaokul Türkçe Ders Kitaplarının Anlatıma Dayalı Etkinlikler Yönünden Karşılaştırılması. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(5), 2125-2135
dc.identifier.doi10.24106/kefdergi.731886
dc.identifier.eissn2147-9844
dc.identifier.endpage2135
dc.identifier.issn
dc.identifier.issue5
dc.identifier.startpage2125
dc.identifier.trdizin389504
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/389504/ortaokul-turkce-ders-kitaplarinin-anlatima-dayali-etkinlikler-yonunden-karsilastirilmasi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/7147
dc.identifier.volume28
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofKastamonu Eğitim Dergisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleOrtaokul Türkçe Ders Kitaplarının Anlatıma Dayalı Etkinlikler Yönünden Karşılaştırılması
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typeTrdizin
local.indexed.atTrDizin
relation.isPublicationOfTrdizin5e882eb1-e0b3-4d27-889b-4e917e5cf0c0
relation.isPublicationOfTrdizin.latestForDiscovery5e882eb1-e0b3-4d27-889b-4e917e5cf0c0

Files