Publication:
Teacher who (cannot) change: Experimental processes of physical education teachers by means of pedagogical innovations at the time of their professional development

No Thumbnail Available

Date

2019-01-01, 2019-01-01, 2019.01.01

Authors

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Metrikler

Search on Google Scholar

Total Views

0

Total Downloads

0

Abstract

It is known that innovations in the area of physical education at the beginning of the 20th century did not bring about any changes (Evans, 1985). In the meantime, teacher-centered approaches were preferred more even though there were numerous pedagogical alternatives (Ertan & Çiçek, 2003; Demirhan et al., 2008; Ince & Hunuk, 2010). According to Casey (2013), this situation occurred because new innovations still are a “talked about ‘future, rather than an “actioned‘in physical education (Casey, 2013). It has been stated that one of the reasons why teachers cannot maintain innovations is their need of support (Bechtel & O’Sullivan, 2007). Therefore, this study aimed to investigate physical education teachers’ process of experiencing a pedagogical innovation in company with an expert in their professional development process. This qualitative study was designed in the form of participatory action research in order to support the use of Tactical Games Model (TGM) for one year among 7th grade students by two physical education teachers. In this study; teachers initiated professional dialogues with each other and with expert support, and then change is supported with individual teacher inquiries. Teachers were affected by the pedagogical model when they included TGM in their own practices. As a result, teachers are actively involved in the process of learning an innovation and facilitate the adoption of innovation with the help of other teachers and experts.
20.yy’ın başlarında Beden eğitimi alanında yapılan yeniliklerin,değişime neden olmadığı bilinmektedir (Evans, 1985). Geçenzamanda, pek çok pedagojik alternatif olmasına rağmen öğretmenmerkezli uygulamalar daha çok tercih edilmiştir (Ertan ve Çiçek,2003; Demirhan vd., 2008; Ince ve Hünük, 2010). Bu durum Casey’egöre yeni yaklaşımların konuşulmasına karşın etkili ve devamlılığıolacak şekilde eyleme geçirilememesine bağlanmıştır (Casey,2013). Öğretmenlerin yenilikleri sürdürememe nedenlerinden biride desteğe ihtiyaç duymaları olarak belirlenmiştir (Bechtel veO’Sullivan, 2007). Bu sebeple bu çalışmanın amacı; Beden eğitimiöğretmenlerinin mesleki gelişimlerinde bir pedagojik yeniliğiuzmaneşliğindekullanmayıdeneyimlemesüreçleriniincelemektir. Araştırma nitel bir çalışma olup 2 beden eğitimiöğretmeninin 7. sınıflara bir yıl boyunca Taktiksel Oyun modelini(TOM) kullanmalarını desteklemek için katılımcı eylemaraştırması ile tasarlanmıştır. Çalışmada; öğretmenler, birbirleri veuzman desteğiyle mesleki diyalogları başlatarak sonrasında isebireysel öğretmen sorgulamaları ile değişim süreci desteklenmiştir.Öğretmenler TOM’u ise kendi uygulamalarının içine dahilettiklerinde pedagojik modelden etkilenmişlerdir. Sonuç olarak,öğretmenlerin bir yeniliği öğrenme sürecinde aktif şekilde işiniçinde olarak diğer öğretmen arkadaşları ve uzman desteği ileyeniliği benimsemelerini kolaylaştırmaktadır.

Description

Keywords

Participatory action research | Pedagogical innovation | Professional learning | Tactical games model | Teacher learning

Citation

Alagül, Ö., Gürsel, F. (2019). Değişe(meye)n Öğretmenler: Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Profesyonel Gelişimlerinde Pedagojik Yenilikleri Deneyimleme Süreçleri. Eğitim ve Bilim, 44(197), 401-420

Collections