Publication:
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ALGILANAN SOSYAL DESTEK DÜZEYLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

dc.contributor.authorTuran ÇETİNKAYA, Ayşe Aslı HONÇA
dc.date.accessioned2023-05-09T20:47:29Z
dc.date.available2023-05-09T20:47:29Z
dc.date.issued2019-04-01
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı beden eğitimi ve spor bölümlerinde öğrenimgören öğrencilerin algılanan sosyal destek düzeylerinin belirlenmesidir.Araştırmanın evrenini, 2017-2018 eğitim öğretim döneminde Ahi EvranÜniversitesi ve Dumlupınar Üniversitesi Beden Eğitimi ve SporYüksekokulu ve Erciyes Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinde bedeneğitimi ve spor öğretmenliği, antrenörlük eğitimi ve spor yöneticiliğibölümlerinde öğrenim gören kadın ve erkek öğrenciler oluşturmuştur.Araştırmanın örneklemini ise, bu okullarda öğrenim gören kolaydaörnekleme yoluyla seçilen 453 öğrenci oluşturmuştur.Araştırmada veri toplama aracı olarak katılımcıların demografiközelliklerinin belirlenmesine yönelik kişisel bilgi formu ve AlgılananSosyal Destek Ölçeği kullanılmıştır. Algılanan Sosyal Destek Ölçeği, üçalt ölçekten ve toplam 50 maddeden oluşmaktadır. Bu alt ölçekler aile,öğretmenler ve arkadaşlar başlıkları altında toplanmıştır. Cronbach alfaiç tutarlılık katsayısı toplam ölçek için 0,93; Aile boyutu için 0,94,Öğretmen boyutu için 0,93 ve Arkadaş boyutu için 0,91 olarakhesaplanmıştır. Ölçek ‘1= Bana Uygun Değil, 2= Kısmen Uygun, 3= BanaUygun, şeklinde puanlanmış ve 3’lü likert tipindedir. Çalışmamız içingerçekleştirilen güvenirlik analizinde ölçeğin Cronbach Alfa güvenirlikkatsayısı ölçeğin toplamında 0.93, aile alt boyutunda 0.90, arkadaşlarımalt boyutunda 0.89 ve öğretmenlerim alt boyutunda 0.92 olarak tespitedilmiştir.İlgili verilerin karşılaştırılmasında dağılım, frekans, t testi ve anovatesti kullanılmıştır. İstatistiksel analizler sonucunda katılımcılarınalgılanan sosyal destek düzeyleri, cinsiyet değişkeni açısından anlamlıfarklılık göstermezken, lisanslı sporculuk, bölüm ve üniversitedeğişkenleri açısından anlamlı farklılık göstermiştir.
dc.identifier.citationÇeti̇nkaya, T., Honça, A. (2019). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ALGILANAN SOSYAL DESTEK DÜZEYLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Turkish Studies (Elektronik), 14(2), 217-229
dc.identifier.doi10.7827/TurkishStudies.14288
dc.identifier.endpage229
dc.identifier.startpage217
dc.identifier.trdizin351603
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/351603/universite-ogrencilerinin-algilanan-sosyal-destek-duzeylerinin-farkli-degiskenler-acisindan-incelenmesi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ALGILANAN SOSYAL DESTEK DÜZEYLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typePublication
relation.isTrdizinOfPublication071d5f07-8a80-479c-9b66-aaf53e15cb97
relation.isTrdizinOfPublication.latestForDiscovery071d5f07-8a80-479c-9b66-aaf53e15cb97

Files

Collections