Publication:
Yöresel Yiyeceklerin Pazarlanması Hususunda Yönetici Tutumlarının İncelenmesi

dc.contributor.authorGülizar AKKUŞ, Çetin AKKUŞ
dc.date.accessioned2023-05-09T19:56:24Z
dc.date.available2023-05-09T19:56:24Z
dc.date.issued2019-03-01
dc.description.abstractBu araştırmada, yöresel yiyeceklerin pazarlanması açısından otel ve restoran yöneticilerinin tutumlarının değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Araştırma amacına ulaşabilmek için nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniğinden faydalanılmış ve yedi sorudan oluşan bir görüşme formu hazırlanmıştır. Kastamonu’da gerçekleştirilen araştırmada toplam 30 otel ve restoran ziyaret edilmiş ancak bu işletmelerden 12’sinde yöresel yemek bulunması sebebiyle görüşme soruları söz konusu işletmelere yöneltilmiştir. Araştırma 2018 yılı Haziran ve Temmuz aylarında gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda, işletmelerin %50’sinin yöresel yemekleri, tariflerinde hiçbir değişikliğe gitmeden aslına uygun şekilde yaptığı belirlenmiştir. Tarifinde değişikliğe gidilen yöresel ürünlerin ise işletmelere en çok kazanç sağlayan yöresel ürünler (etli ekmek, banduma, tirit) olduğu tespit edilmiştir. Katılımcı işletmelere en çok kazanç sağlayan ilk üç yöresel yemeğin, aynı zamanda katılımcılar tarafından en çok sevilen yöresel yemekler olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Katılımcı işletmelerin daha önce menüsüne eklemeyi düşündüğü ancak talep görmediği için kaldırdığı yöresel yiyecekler içerisinde özellikle yöresel çorba ve tatlıların olduğu belirlenmiştir.
dc.identifier.citationAkkuş, G., Akkuş, Ç. (2019). Yöresel Yiyeceklerin Pazarlanması Hususunda Yönetici Tutumlarının İncelenmesi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 13(19), 1447-1471
dc.identifier.doi10.26466/opus.565257
dc.identifier.endpage1471
dc.identifier.startpage1447
dc.identifier.trdizin386062
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/386062/yoresel-yiyeceklerin-pazarlanmasi-hususunda-yonetici-tutumlarinin-incelenmesi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleYöresel Yiyeceklerin Pazarlanması Hususunda Yönetici Tutumlarının İncelenmesi
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typePublication
relation.isTrdizinOfPublicationf5980100-4e52-48f7-8daf-c9c24bc6f212
relation.isTrdizinOfPublication.latestForDiscoveryf5980100-4e52-48f7-8daf-c9c24bc6f212

Files

Collections