Publication:
Development and Verification of Marketing Capabilities Scale for B2B Firms

dc.contributor.authorOzdemir, N, Kavak, B
dc.contributor.authorNeslişah Özdemir, Bahtışen Kavak
dc.date.accessioned2023-05-09T19:01:57Z
dc.date.available2023-05-09T19:01:57Z
dc.date.issued2021.01.01
dc.date.issued2021-04-01
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, B2B firmaların pazarlamakabiliyetlerine yönelik bir ölçek geliştirilipdoğrulanmasıdır. Bu doğrultuda, pazarı algılamakabiliyeti, yeni ürün geliştirme kabiliyeti ve stratejikişbirliği kabiliyetine yönelik mevcut ölçekler yenidendüzenlenmiş ve birleşik bir ölçekte doğrulanmıştır.Mevcut ölçekler, pazarı algılama kabiliyeti, yeni ürüngeliştirme kabiliyeti ve stratejik iş birliği kabiliyeti içinsırasıyla Mu (2015), Morgan, Vorhies ve Mason (2009),Theoharakis, Sajtos ve Hooley (2009) tarafındankullanılan ölçeklerdir. 358 orta ve büyük ölçekli B2Bfirmanın yöneticisinden elde edilen veriler kullanılarakyapılan analizler sonucunda ölçeğin geçerliliği, güvenirliğiortaya konmuştur ve üç boyutlu yapı desteklenmiştir.
dc.identifier.citationÖzdemi̇r, N., Kavak, B. (2021). B2B Firmalar için Pazarlama Kabiliyetleri Ölçeği Geliştirilmesi ve Doğrulanması. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 16(2), 489-511
dc.identifier.doi10.17153/oguiibf.908930
dc.identifier.endpage511
dc.identifier.endpage511
dc.identifier.issn1306-6730
dc.identifier.startpage489
dc.identifier.startpage489
dc.identifier.trdizin439100
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/13927
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/439100/b2b-firmalar-icin-pazarlama-kabiliyetleri-olcegi-gelistirilmesi-ve-dogrulanmasi
dc.identifier.volume16
dc.identifier.wosWOS:000663309100011
dc.relation.ispartofESKISEHIR OSMANGAZI UNIVERSITESI IIBF DERGISI-ESKISEHIR OSMANGAZI UNIVERSITY JOURNAL OF ECONOMICS AND ADMINISTRATIVE SCIENCES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleDevelopment and Verification of Marketing Capabilities Scale for B2B Firms
dc.titleB2B Firmalar için Pazarlama Kabiliyetleri Ölçeği Geliştirilmesi ve Doğrulanması
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typePublication
relation.isTrdizinOfPublicationcd44c856-87ca-4933-a978-2c1475de051f
relation.isTrdizinOfPublication.latestForDiscoverycd44c856-87ca-4933-a978-2c1475de051f
relation.isWosOfPublication8da1250a-31cf-42a5-821f-4e0912ac9dce
relation.isWosOfPublication.latestForDiscovery8da1250a-31cf-42a5-821f-4e0912ac9dce

Files

Collections