Publication:
İşbirliğine Dayalı Ortamlarda Gerçekleştirilen Üstbilişsel Sorgulama Temelli Öğretimin İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Matematiksel Problem Çözme Becerilerine Etkisi

dc.contributor.authorMehmet Koray SERİN, İsa KORKMAZ
dc.date.accessioned2023-09-12T14:19:15Z
dc.date.available2023-09-12T14:19:15Z
dc.date.issued2018-04-01
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, işbirliğine dayalı ortamlarda gerçekleştirilen üstbilişsel sorgulama temelliöğretim uygulamalarının ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin problem çözme becerilerine etkisinibelirlemektir. Araştırma ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel modele göre tasarlanmıştır. Çalışmagrubunu 2013-2014 öğretim yılında Kastamonu il merkezindeki bir devlet ilkokulunun 4. sınıflarındaokuyan toplam 94 öğrenci oluşturmaktadır. Dersler deney-1 grubunda (n=33) işbirliğine dayalıortamlarda gerçekleştirilen üstbilişsel sorgulama temelli öğretim yöntemiyle, deney-2 grubunda (n=31)ise üstbilişsel strateji desteği olmaksızın sadece işbirliğine dayalı öğrenme yöntemiyle işlenmiştir. Kontrolgrubunda (n=30) ise var olan normal sürecin devam etmesi sağlanmıştır. Araştırmanın verileri, araştırmacıtarafından geliştirilen Problem Çözme Becerileri Değerlendirme Testi vasıtasıyla toplanmıştır. Bulgularagöre, deneysel uygulamalar sonrasında, deney-1 grubundaki öğrencilerin problem çözme becerilerineyönelik puanlarının problemi anlama ile kontrol ve değerlendirme boyutlarında hem deney-2 grubu hemde kontrol grubundaki öğrencilere göre anlamlı düzeyde yüksek olduğu görülürken; plan/stratejigeliştirme, planı uygulama ve problem kurma alt boyutlarında ise sadece kontrol grubundaki öğrencileregöre anlamlı derecede yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
dc.identifier.citationSeri̇n, M., Korkmaz, İ. (2018). İşbirliğine Dayalı Ortamlarda Gerçekleştirilen Üstbilişsel Sorgulama Temelli Öğretimin İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Matematiksel Problem Çözme Becerilerine Etkisi. İlköğretim Online (elektronik), 17(2), 510-531
dc.identifier.doi10.17051/ilkonline.2018.418893
dc.identifier.endpage531
dc.identifier.startpage510
dc.identifier.trdizin322946
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/322946/isbirligine-dayali-ortamlarda-gerceklestirilen-ustbilissel-sorgulama-temelli-ogretimin-ilkokul-4-sinif-ogrencilerinin-matematiksel-problem-cozme-becerilerine-etkisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleİşbirliğine Dayalı Ortamlarda Gerçekleştirilen Üstbilişsel Sorgulama Temelli Öğretimin İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Matematiksel Problem Çözme Becerilerine Etkisi
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typePublication
relation.isTrdizinOfPublicationae0dcf63-4684-456d-bc9a-08c6e1011e48
relation.isTrdizinOfPublication.latestForDiscoveryae0dcf63-4684-456d-bc9a-08c6e1011e48

Files

Collections