Publication: İşbirliğine Dayalı Ortamlarda Gerçekleştirilen Üstbilişsel Sorgulama Temelli Öğretimin İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Matematiksel Problem Çözme Becerilerine Etkisi
| dc.contributor.author | Mehmet Koray SERİN, İsa KORKMAZ | |
| dc.date.accessioned | 2023-09-12T14:19:15Z | |
| dc.date.available | 2023-09-12T14:19:15Z | |
| dc.date.issued | 2018-04-01 | |
| dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, işbirliğine dayalı ortamlarda gerçekleştirilen üstbilişsel sorgulama temelliöğretim uygulamalarının ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin problem çözme becerilerine etkisinibelirlemektir. Araştırma ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel modele göre tasarlanmıştır. Çalışmagrubunu 2013-2014 öğretim yılında Kastamonu il merkezindeki bir devlet ilkokulunun 4. sınıflarındaokuyan toplam 94 öğrenci oluşturmaktadır. Dersler deney-1 grubunda (n=33) işbirliğine dayalıortamlarda gerçekleştirilen üstbilişsel sorgulama temelli öğretim yöntemiyle, deney-2 grubunda (n=31)ise üstbilişsel strateji desteği olmaksızın sadece işbirliğine dayalı öğrenme yöntemiyle işlenmiştir. Kontrolgrubunda (n=30) ise var olan normal sürecin devam etmesi sağlanmıştır. Araştırmanın verileri, araştırmacıtarafından geliştirilen Problem Çözme Becerileri Değerlendirme Testi vasıtasıyla toplanmıştır. Bulgularagöre, deneysel uygulamalar sonrasında, deney-1 grubundaki öğrencilerin problem çözme becerilerineyönelik puanlarının problemi anlama ile kontrol ve değerlendirme boyutlarında hem deney-2 grubu hemde kontrol grubundaki öğrencilere göre anlamlı düzeyde yüksek olduğu görülürken; plan/stratejigeliştirme, planı uygulama ve problem kurma alt boyutlarında ise sadece kontrol grubundaki öğrencileregöre anlamlı derecede yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. | |
| dc.identifier.citation | Seri̇n, M., Korkmaz, İ. (2018). İşbirliğine Dayalı Ortamlarda Gerçekleştirilen Üstbilişsel Sorgulama Temelli Öğretimin İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Matematiksel Problem Çözme Becerilerine Etkisi. İlköğretim Online (elektronik), 17(2), 510-531 | |
| dc.identifier.doi | 10.17051/ilkonline.2018.418893 | |
| dc.identifier.endpage | 531 | |
| dc.identifier.startpage | 510 | |
| dc.identifier.trdizin | 322946 | |
| dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/322946/isbirligine-dayali-ortamlarda-gerceklestirilen-ustbilissel-sorgulama-temelli-ogretimin-ilkokul-4-sinif-ogrencilerinin-matematiksel-problem-cozme-becerilerine-etkisi | |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
| dc.title | İşbirliğine Dayalı Ortamlarda Gerçekleştirilen Üstbilişsel Sorgulama Temelli Öğretimin İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Matematiksel Problem Çözme Becerilerine Etkisi | |
| dc.type | RESEARCH | |
| dspace.entity.type | Publication | |
| relation.isTrdizinOfPublication | ae0dcf63-4684-456d-bc9a-08c6e1011e48 | |
| relation.isTrdizinOfPublication.latestForDiscovery | ae0dcf63-4684-456d-bc9a-08c6e1011e48 |
