Publication:
Öğretmen Yapımı Türkçe Dersi Testlerinde Yer Alan Maddelerinin Yenilenmiş Bloom Taksonomisine Göre Analiz Edilmesi

dc.contributor.authorEzgi MOR DİRLİK
dc.date.accessioned2023-05-09T20:05:58Z
dc.date.available2023-05-09T20:05:58Z
dc.date.issued2020-09-01
dc.description.abstractYayınlandığı tarih olan 19. yüzyılın ortalarından itibaren eğitimin her alanında etkili olarak kullanılan Bloom taksonomisi, değişen eğitim paradigmalarının ve gelen eleştirilerin etkisiyle 21. Yüzyılın başında güncellenmiştir. Bilgi boyutunun eklendiği taksonomide biçimsel ve içeriksel değişiklikler meydana gelmiştir. Bu çalışma kapsamında ise Türkçe öğretmenleri tarafından hazırlanan ortaokul düzeyindeki testlerde yer alan maddelerin yenilenen Bloom taksonomisine uyumu incelenmiştir. Betimsel düzeyde tasarlanan araştırmada, üç farklı ilde görev yapan 12 öğretmene ulaşılmış ve ortaokul düzeyinde ölçme yapmak üzere hazırladıkları testler incelenmiştir. Elde edilen testlerde yer alan 527 madde betimsel analiz yöntemi ile benimsenerek incelenmiştir. Analizler araştırmacı tarafından geliştirilen değerlendirme formu kullanılarak yapılmıştır. Güvenirlik incelemesi için puanlayıcılar içi ve arası tutarlılık incelenmiş ve tutarlılık katsayısı hesaplanmıştır. Yapılan analizler sonucunda tüm sınıf düzeylerinde en fazla ölçülen bilişsel düzeyin hatırlama ve anlama olduğu belirlenmiştir. Üst düzey düşünme becerilerine ilişkin madde sayısının oldukça az olduğu ve değerlendirme bilişsel düzeyinin hiçbir sınıf düzeyinde ölçülmediği belirlenmiştir. Elde edilen bulgular alan yazınla paralellik göstermekte, öğretmen yapımı testlerde yer alan maddelerin büyük çoğunluğu alt düzey düşünme becerilerine yönelik olarak hazırlanmakta ve bu durum da öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine engel olmaktadır.
dc.identifier.citationDi̇rli̇k, E. (2020). Öğretmen Yapımı Türkçe Dersi Testlerinde Yer Alan Maddelerinin Yenilenmiş Bloom Taksonomisine Göre Analiz Edilmesi. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 14(33), 245-264
dc.identifier.doi10.29329/mjer.2020.272.12
dc.identifier.endpage264
dc.identifier.startpage245
dc.identifier.trdizin424950
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/424950/ogretmen-yapimi-turkce-dersi-testlerinde-yer-alan-maddelerinin-yenilenmis-bloom-taksonomisine-gore-analiz-edilmesi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleÖğretmen Yapımı Türkçe Dersi Testlerinde Yer Alan Maddelerinin Yenilenmiş Bloom Taksonomisine Göre Analiz Edilmesi
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typePublication
relation.isTrdizinOfPublication166590b3-c6c8-42f1-a211-555e81cff7c0
relation.isTrdizinOfPublication.latestForDiscovery166590b3-c6c8-42f1-a211-555e81cff7c0

Files

Collections