Publication:
ORTAK BİLGİ YAPILANDIRMA MODELİ DESTEKLİ FEN ÖĞRETİMİNİN YEDİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN AKADEMİK BAŞARILARINA ETKİSİ

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Bu araştırmanın amacı, yedinci sınıf elektrik enerjisi ünitekonularının Ortak Bilgi Yapılandırma Modeli (OBYM) ile desteklenerekişlenmesinin öğrencilerinin akademik başarılarına olan etkisiniincelemektir. Araştırma, 2016-2017 eğitim-öğretim yılı ikinci yarıyılındaKastamonu il merkezinde bir ortaokulun yedinci sınıflarında öğrenimgören toplam 42 öğrenci ile yapılmıştır. Okulun üç şubesinden, bir öncekidönem sonu fen bilimleri dersi karne notlarının ortalamalarına bakılarak22 öğrenciden oluşan 7A şubesi deney grubu, 20 öğrenciden oluşan 7Bşubesi ise kontrol grubu olarak rastgele belirlenmiştir. Araştırma,deneysel araştırma yöntemlerinden ön-test son-test kontrol gruplu yarıdeneysel desene uygun olarak yürütülmüştür. Araştırmada, 2013 FenBilimleri Öğretim Programı doğrultusunda, 7. sınıf elektrik enerjisi ünitekonuları deney grubu öğrencilerine OBYM destekli etkinliklerleanlatılırken, kontrol grubundaki öğrencilere herhangi bir müdahaledebulunulmadan anlatılmıştır. Uygulama 6 hafta, haftada 4 saat olmaküzere 24 ders saati sürmüştür. Veri toplama aracı olarak araştırmacılartarafından geliştirilen ve 20 adet çoktan seçmeli sorudan oluşan ElektrikEnerjisi Ünitesi Başarı Testi (EEÜBT) kullanılmıştır. EEÜBT’ningüvenirliğine karar vermek için Cronbach’s Alpha değerine bakılmış vetestin güvenirlik katsayısı 0,89 olarak bulunmuştur. Araştırmadan eldeedilen veriler SPSS programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, deney grubunda uygulanan OBYM destekli öğretimin yedincisınıf öğrencilerin akademik başarıları üzerinde etkili olduğu tespitedilmiştir. OBYM destekli etkinliklerin öğrencilerin akademik başarılarıüzerinde etkisini ortaya koyabilecek fen bilimleri dersinin farklıünitelerinde modelin kullanılmasına yönelik farklı araştırmalarınyapılması önerilmektedir.

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Caymaz, B., Aydin, A. (2019). ORTAK BİLGİ YAPILANDIRMA MODELİ DESTEKLİ FEN ÖĞRETİMİNİN YEDİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN AKADEMİK BAŞARILARINA ETKİSİ. Turkish Studies (Elektronik), 14(3), 1253-1274

Collections

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

1

Views

0

Downloads

View PlumX Details


Sustainable Development Goals