Publication:
REKLAM SLOGANLARININ MARKA FARKINDALIĞINA OLAN ETKİSİNİN BELİRLENMESİ

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Geçmişten günümüze kadar pazarlama çabaları kapsamında çok çeşitli iletişim biçimlerindenyararlanılmıştır. Kuşkusuz bu iletişim biçimlerinin en önemlilerinden birisi de reklamlardır. Reklamlar yoluylaişletmeler tüketici kitlesine hitap etmekte ve güçlü bir marka, marka bilinci, marka farkındalığı ve marka kimliğisağlamaya çalışmaktadırlar. Özellikle marka kimliğinde yer alan marka bilinci ve farkındalığının sağlanmasınayardımcı olan reklam sloganları ürün ve birçok pazarlama uygulamalarında sıklıkla kullanılmaktadır. Güçlümarka oluşturmada etkisi olduğu düşünülen reklam sloganlarının etkisinin anlaşılması marka oluşturma sürecinidaha da olumlu etkileyecektir. Bu etkinin anlaşılması amacıyla, bazı reklam sloganlarının markalara görehatırlanabilirlik düzeylerinin tespit edilebilmesi için Muğla ilinde tüketicilere yüz yüze bir anket çalışmasıuygulanmıştır. Toplanan 201 anket verisi ile marka bilinirliğine yönelik reklam sloganlarının etkisi tanımlayıcıistatistikler yardımıyla anlaşılmaya çalışılılırken; reklam sloganlarının hatırlanma düzeyleri çok boyutluölçekleme analizi ile iki boyutlu uzayda gösterilmeye çalışılmıştır. “Haz peşindeysen” sloganı en yüksekhatırlanan; “Acıkınca Kafam” sloganı ise doğru hatırlanan slogan olmuştur. Katılımcıların genel olarak toplam46 slogandan %33,2’sini doğru olarak hatırladıkları gözlenmiştir.

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Benli̇, T., Kizgin, Y. (2018). REKLAM SLOGANLARININ MARKA FARKINDALIĞINA OLAN ETKİSİNİN BELİRLENMESİ. Business and Management Studies: An International Journal, 6(4), 1178-1197

Collections

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

0

Views

0

Downloads

View PlumX Details


Sustainable Development Goals