Publication:
Assessing the Probability of Purchasing an International Brand Alliance Product in the Context of Perceived Brand Foreignness

dc.contributor.authorCagan, HO, Erol, F
dc.contributor.authorHilal Öztay ÇAĞAN, Fuat EROL
dc.date.accessioned2023-06-17T23:53:06Z
dc.date.available2023-06-17T23:53:06Z
dc.date.issued2023.01.01
dc.date.issued2023-04-01
dc.description.abstractÇalışmanın amacı, stratejik marka ittifakına yönelik algılanan marka yabancılığının tüketicilerin satın alma olasılığı üzerindeki etkisini ve bu ilişkide marka ittifakına yönelik tutumun ve marka ittifakı ürününe yönelik algılanan kalitenin paralel aracılık rolünü gelişmekte olan bir ülkenin (Türkiye) tüketicileri üzerinden incelemektir. Ayrıca algılanan marka yabancılığının tutum ve algılanan kalite üzerindeki etkisinde tüketici kozmopolitliğinin düzenleyici etkisi araştırılmıştır. Bulgulara göre algılanan marka yabancılığı, tutum ve algılanan kalite üzerinde olumlu ve anlamlı etkiye sahiptir. Dahası algılanan marka yabancılığının satın alma olasılığı üzerindeki etkisine tutum ve algılanan kalite aracılık etmektedir. Son olarak, algılanan marka yabancılığının algılanan kalite üzerindeki etkisinde tüketici kozmopolitliğinin düzenleyici rolü bulunmaktadır.
dc.identifier.citationÖztay, H., Erol, F. (2023). Uluslararası Marka İttifakı Ürünü Satın Alma Olasılığının Algılanan Marka Yabancılığı Bağlamında Değerlendirilmesi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 18(1), 18-43
dc.identifier.doi10.17153/oguiibf.1145828
dc.identifier.endpage43
dc.identifier.endpage43
dc.identifier.issn1306-6730
dc.identifier.startpage18
dc.identifier.startpage18
dc.identifier.trdizin1161581
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/15875
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/1161581/uluslararasi-marka-ittifaki-urunu-satin-alma-olasiliginin-algilanan-marka-yabanciligi-baglaminda-degerlendirilmesi
dc.identifier.volume18
dc.identifier.wosWOS:000971782600002
dc.relation.ispartofESKISEHIR OSMANGAZI UNIVERSITESI IIBF DERGISI-ESKISEHIR OSMANGAZI UNIVERSITY JOURNAL OF ECONOMICS AND ADMINISTRATIVE SCIENCES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleAssessing the Probability of Purchasing an International Brand Alliance Product in the Context of Perceived Brand Foreignness
dc.titleUluslararası Marka İttifakı Ürünü Satın Alma Olasılığının Algılanan Marka Yabancılığı Bağlamında Değerlendirilmesi
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typePublication
relation.isTrdizinOfPublicationd0649c87-f076-4851-93b5-7fceec5a7a21
relation.isTrdizinOfPublication.latestForDiscoveryd0649c87-f076-4851-93b5-7fceec5a7a21
relation.isWosOfPublicationec88f6b3-3b6b-4d89-96d8-0565d5c4ea21
relation.isWosOfPublication.latestForDiscoveryec88f6b3-3b6b-4d89-96d8-0565d5c4ea21

Files

Collections