Publication:
Siyez Ürünü Çeşitliliği ve Çevrim İçi Pazarlanması: Kastamonu Örneği

dc.contributor.authorElif ASLAN
dc.date.accessioned2023-06-17T23:57:37Z
dc.date.available2023-06-17T23:57:37Z
dc.date.issued2023-03-29
dc.description.abstractTürk Mutfak kültüründe önemli yere sahip olan siyez geçmişten günümüze kadar önemli bir besin maddesi olmuştur. Bu çalışmanın temel amacı bir mutfak kültürü mirası olan siyezin, ürün çeşitlerinin nasıl pazarlandığını tespit etmek ve bunu paylaşmaktır. Bu kapsamda Kastamonu ilinde siyez ürünü satan işletmelerin ürün çeşitliliği hakkında doküman taraması yaparak bilgiler sunmaktır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan doküman analizi yapılarak verilere ulaşılmıştır. Araştırmanın evrenini Kastamonu ilinde siyez ürünlerinin satışını yapan çevrim içi alışveriş siteleri oluşturmaktadır. Kastamonu Ticaret ve Sanayi Odası’nın web sitesinde yer alan, “Kastamonu siyez unu ve bulguru satışı yapan firmalar” incelenmiş ve ayrıca “Kastamonu siyez alışverişi, Kastamonu siyez ürünleri alışverişi” anahtar sözcükler kullanılarak 01/05/2022-10/10/2022 tarihler arasındaki tarama yapılmıştır. Araştırma sonucunda 11 adet çevrim içi yöresel yiyecek alışveriş sitesinin olduğu tespit edilmiş ve tespit edilen bu siteler hakkında detaylı araştırma gerçekleştirilmiştir. En fazla siyez ürünleri satan işletmenin ürün çeşit sayısına bakıldığında 37 adet olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda işletmelerin hepsinde siyez unu, siyez bulguru ve siyez ekmeğinin satıldığı tespit edilmiştir. Siyez ürünleri çeşitlerinde ise sırasıyla çoğunlukla siyez eriştesi, siyez tarhanası, siyez makarnası ve siyez kurabiyesinin olduğu tespit edilmiştir. En fazla ürün çeşidi olan “Siyez Evi” adlı işletme hakkında detaylı araştırma yapılmıştır. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda çevrim içi satış yapan işletmelere, yetkili kurum ve kuruluşlara siyez ürünlerinin pazarlanması hakkında öneriler sunulmuştur.
dc.identifier.citationAslan, E. (2023). Siyez Ürünü Çeşitliliği ve Çevrim İçi Pazarlanması: Kastamonu Örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 11(1), 193-209
dc.identifier.doi10.21325/jotags.2023.1187
dc.identifier.endpage209
dc.identifier.startpage193
dc.identifier.trdizin1161059
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/1161059/siyez-urunu-cesitliligi-ve-cevrim-ici-pazarlanmasi-kastamonu-ornegi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleSiyez Ürünü Çeşitliliği ve Çevrim İçi Pazarlanması: Kastamonu Örneği
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typePublication
relation.isTrdizinOfPublication62b766f6-28fc-4751-a65d-c1f043887361
relation.isTrdizinOfPublication.latestForDiscovery62b766f6-28fc-4751-a65d-c1f043887361

Files

Collections