Publication:
İlk ve Ortaokullardaki Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Becerileri ile Performansları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

dc.contributor.authorErgün RECEPOĞLU, Ebru SÖNMEZ
dc.date.accessioned2023-05-09T19:48:11Z
dc.date.available2023-05-09T19:48:11Z
dc.date.issued2019-01-01
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı ilk ve ortaokullardaki öğretmenlerin sınıf yönetimi becerileri ile performansları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma ilişkisel tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu Kastamonu ilindeki 26 ilk ve ortaokulda görev yapan 303 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak “Sınıf Yönetimi Beceri Ölçeği” ve “İşgören Performansı Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonuçları değerlendirildiğinde sınıf yönetimi becerisi ile işgören performansı arasında orta düzeyde pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Sınıf yönetimi becerisi iş performansına ilişkin tutumu anlamlı bir şekilde yordamakta ve iş performansı ile ilgili tutuma ilişkin toplam varyansın % 13’ünün sınıf yönetimi becerisi ile açıklandığı söylenebilir.
dc.identifier.citationRecepoğlu, E., Sönmez, E. (2019). İlk ve Ortaokullardaki Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Becerileri ile Performansları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 27(1), 421-432
dc.identifier.doi10.24106/kefdergi.3327
dc.identifier.endpage432
dc.identifier.startpage421
dc.identifier.trdizin338244
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/338244/ilk-ve-ortaokullardaki-ogretmenlerin-sinif-yonetimi-becerileri-ile-performanslari-arasindaki-iliskinin-incelenmesi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleİlk ve Ortaokullardaki Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Becerileri ile Performansları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typePublication
relation.isTrdizinOfPublication53c6c100-ebb9-4d38-bfda-f6e99deb4bc3
relation.isTrdizinOfPublication.latestForDiscovery53c6c100-ebb9-4d38-bfda-f6e99deb4bc3

Files

Collections