Publication: Piyano Eğitiminde Başlangıç Etütleri İçinde Yer Alan Duvernoy Op.176 Etüt Kitabının
Analizi
Program
KU Authors
KU-Authors
Co-Authors
Authors
Advisor
Date
Language
Type
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
Çalışmada, piyano eğitimi başlangıç düzeyinde kullanılan Jean Baptiste Duvernoy “Ecole primaire”
(Elementary Studies), Op.176 etüt kitabının farklı kazanımlar açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Nitel bir çalışma olan bu araştırmada, literatür tarama ile birlikte betimsel analiz yöntemleri kullanılmıştır. Kitapta yer
alan 25 etüt; içerdiği tonalite, ölçü birimi, hız terimleri, sağ ve sol el teknik kazanımlar, müzikal ifadeler ve
müzik öğretmenliği lisans programı kazanımları açısından incelenmiş, yapılan analiz sonucunda elde edilen
veriler, yüzdelik dağılımları ile birlikte yedi kategoride sunulmuştur. Etütlerde en çok “Do Majör” tonu,
4/4’lük ölçü birimi kullanılmış, Allegro’dan daha yüksek tempoya sahip bir hız terimine yer verilmemiştir.
Sağ elde legato, sol elde ise çift ses ve legatonun etütlerde en çok kullanılan teknikler olduğu saptanmıştır.
Müzikal ifadeler açısından ise en çok crescendo nüansı kullanılmıştır. Etütlerin müzik öğretmenliği lisans
programı kazanımlarına uygunluğu açısından bakıldığında, tüm etütlerde gürlük terimlerinin kullanıldığı,
etütlerin, temel teknik kazanımları yüksek düzeyde sağladığı belirlenmiştir. Elde edilen bulgulara göre,
etütlerde; temel tonaliteler ve ölçü birimlerinin dışına çıkılmadığı, hız terimi olarak, başlangıç düzeyine
uygun, yüksek tempo içermeyen terimlerin seçildiği, teknik açıdan her iki elde en temel ve başlangıç düzeyi
için gerekli tekniklere yer verildiği, müzikal ifade olarak da yine en temel nüansların kullanıldığı ve etütlerin
müzik öğretmenliği lisans programı kazanımlarına uygun olduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.
Description
Source:
Publisher:
Keywords:
Keywords
Citation
Ömür, Ö. (2022). Piyano Eğitiminde Başlangıç Etütleri İçinde Yer Alan Duvernoy Op.176 Etüt Kitabının
Analizi. Turkish Studies (Elektronik), 17(3), 569-582
