Publication: Teoriden Uygulamaya Bilimsel Sorgulama ve
Bilimsel Sorgulamanın Doğası
Program
KU Authors
KU-Authors
Co-Authors
Authors
Advisor
Date
Language
Type
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
Günümüzde birçok ülkenin fen öğretim programının ana vizyonu bilim okuryazarı bireyler yetiştirmektir.
Bilimsel sorgulama ve bilimin doğası bilim okuryazarlığının temel bileşenlerindendir. Bilimsel sorgulama
çoğunlukla bilimin doğası ile karıştırılmakta ya da aynı kavrammış gibi ele alınmaktadır. Bilimsel
sorgulama bilimsel bilginin üretildiği süreç, bilimin doğası ise bu süreç sonunda ortaya çıkan
bilimsel bilginin özellikleridir. Bilimsel sorgulama beceri ve anlayış kazandırma olarak iki boyutta ele
alınmaktadır. Bilimsel sorgulamanın beceri boyutu ile ele alınması tek başına bilimsel sorgulama hakkında
anlayış kazanmayı garantilememektedir. Bilimsel sorgulama hakkında anlayış kazandırma, öğrencilere
bilimsel sorgulama sürecinin özellikleri hakkında yani bilimsel sorgulamanın doğası hakkında
anlayış kazandırmaktır. Bilimsel sorgulamanın doğası hakkında yapılan çalışmaların çoğu hem öğrencilerin
hem de öğretmen ve öğretmen adaylarının bilimsel sorgulamanın doğası hakkında yetersiz görüşlere
sahip olduklarını ortaya koymaktadır. Bilimsel sorgulamanın doğasının konu içeriği olarak ele
alınıp içerik tabanlı veya klasik etkinliklerle açık/yansıtıcı yaklaşımlarla öğretilmesi, öğretimde bilimsel
sorgulamanın sınıf içi etkinliklerde uygulanması kadar önemlidir. Bu bağlamda öğrencilerin, öğretmenlerin
ve öğretmen adaylarının bilimsel sorgulamanın doğası görüşlerinin geliştirilmesi için araştırmalar
yapılması önerilmektedir.
Description
Source:
Publisher:
Keywords:
Keywords
Citation
Mesci̇, G., Kartal, E. (2021). Teoriden Uygulamaya Bilimsel Sorgulama ve
Bilimsel Sorgulamanın Doğası. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 17(37), 4646-4676
