Publication:
Görsel Sanatlar Eğitiminde Disiplinler Arası Yaklaşım: STEAM

dc.contributor.authorsmail HELVACI, Meliha YILMAZ
dc.date.accessioned2023-05-09T19:50:45Z
dc.date.available2023-05-09T19:50:45Z
dc.date.issued2020-09-01
dc.description.abstractBu çalışmada, Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik disiplinlerine Sanatın entegre edilmesiyle temellenen STEAM yaklaşımıuygulamalarıyla verilen Görsel Sanatlar Eğitimi’nin bu yaklaşımı oluşturan disiplinlere yönelik görüşlere etkisinin belirlenmesiamaçlanmıştır. 2017-2018 eğitim öğretim yılı bahar döneminde Batı Karadeniz’de bir ilde merkez ilçeye bağlı bir devletokulunda gerçekleştirilen çalışma Görsel Sanatlar dersi kapsamında 6 hafta sürmüştür. Araştırmanın nitel araştırma ilemodellenmiş, durum çalışması türlerinden açıklayıcı durum çalışması kapsamında gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubunu 6.Sınıfta öğrenim gören 25 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışma verileri uygulama öncesinde ve sonrasında yarı yapılandırılmışgörüşmeler ile toplanmış, yarı yapılandırılmış görüşme formu verileri ise içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırmabulgularından hareketle, uygulama öncesi ve sonrası STEAM ve STEAM disiplinlerine yönelik görüşlerine bakıldığında STEAMyaklaşımına dayalı etkinlikler ile gerçekleştirilen süreç öncesi öğrencilerin STEAM ve STEAM disiplinlerine yönelik bilgilerininyeterli düzeyde olmadığı belirlenmiştir. Uygulama sonrası ise katılımcıların Fen, Teknoloji, Mühendislik, Sanat ve Matematikdisiplinlerine yönelik derinleşen ifadelerde bulundukları; Sanat-Fen-Mühendislik disiplinlerinlerinin entegrasyonundanbahsettikleri; sanata yönelik kapsamlı görüşlere sahip oldukları belirlenmiştir. Önemli bulgulardan biri de sanata yönelik olumlubir görüş gelişim/değişimi belirlenmesidir. Bulgular ışığında gerçekleştirilen uygulamanın STEAM disiplinlerine yönelik görüşgelişiminde yardımcı etkisi olduğu saptanmıştır. STEAM’in çerçevesinin netleşmesini ve uygulama örneklerinin zenginleşmesiiçin araştırmacılara ve program yapıcılara öneriler sunulmuştur.
dc.identifier.citationHelvaci, S., Yilmaz, M. (2020). Görsel Sanatlar Eğitiminde Disiplinler Arası Yaklaşım: STEAM. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(6), 2203-2213
dc.identifier.doi10.24106/kefdergi.797480
dc.identifier.endpage2213
dc.identifier.startpage2203
dc.identifier.trdizin389516
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/389516/gorsel-sanatlar-egitiminde-disiplinler-arasi-yaklasim-steam
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleGörsel Sanatlar Eğitiminde Disiplinler Arası Yaklaşım: STEAM
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typePublication
relation.isTrdizinOfPublicatione26b5f70-3efd-44da-9405-a9914ed0ac36
relation.isTrdizinOfPublication.latestForDiscoverye26b5f70-3efd-44da-9405-a9914ed0ac36

Files

Collections