Publication:
MOBA Oyun Hikâyelerinin Sinematik Hikâyelere Dönüşümü: Arcane ve Dota: Dragon’s Blood

dc.contributor.authorAbdullah Güray BAŞAKCIOĞLU, Mehmet EROL
dc.date.accessioned2023-05-09T20:27:08Z
dc.date.available2023-05-09T20:27:08Z
dc.date.issued2022-09-30
dc.description.abstractVideo oyunları, bireyin alternatif bir gerçekliğe interaktif olarak geçtiği, dijital çağın getirdiği en yeni anlatım yollarından biridir. Son yıllarda popülerlik kazanarak yükselişe geçen gerçek zamanlı oyunların başında gelen MOBA tabanlı oyunlar, yakın zamanda dijital platformlardan olan Netflix’e dizi olarak uyarlanmış ve oyuncu/izleyicilerin dikkatini çekmiştir. Dizi ve film sektörü, hikâye anlatımlarında orijinal hikâyelerle birlikte, başka kaynaklardan gelen hikâyeleri de kendi anlatısına uyarlayarak kullanmayı sürdürmektedir. Bu kaynakların en yenisi de, dijitalleşme ile öne çıkan video oyun hikâyeleridir. Yakın zamanda ilk uyarlamaları yapılan MOBA oyunlar, sinemanın kaynak yelpazesine katılmış ve sinemacılar tarafından işlenmeye değer bulunmuşlardır. Oyun öykülerinin sınırlı mekân ve karakter derinlik ve detaylandırmalarına karşın, oyunlardan uyarlanan dizi anlatılarında çok sayıda yeni karakter ve olay eklendiği görülmektedir. Kurulan yan hikâyelerle dizinin olay örgüsü genişletilmiş, oyunlar anlatı bakımından uyarlamalarda değişime uğratılmıştır. Bu çalışmanın amacı da oyun öykülerinin sinematik ortama nasıl uyarlandığını ve oyun ile dizi anlatısının benzerliklerini ve farklılıklarını sorgulamaktır. Çalışmada DOTA: Dragon’s Blood ve League of Legends oyunları ile bu oyunların Arcane ve Dragon’s Blood isimli uyarlamaları örneklem olarak seçilmiş, oyunlarda kısıtlı olarak işlenen hikâye örgüsü ile karakterler arası ilişkilerin dizilerde yaratıcı unsurlarla pekiştirilmesi ve uyarlamanın doğasınca değişime uğrayan anlatı unsurları, anlatı analizi yapılarak, uyarlamanın beş yaratıcı unsuru üzerinden incelenmiştir.
dc.identifier.citationBaşakci̇oğlu, A., Erol, M. (2022). MOBA Oyun Hikâyelerinin Sinematik Hikâyelere Dönüşümü: Arcane ve Dota: Dragon’s Blood. TRT Akademi, 7(16), 1052-1075
dc.identifier.doi10.37679/trta.1145187
dc.identifier.endpage1075
dc.identifier.startpage1052
dc.identifier.trdizin1131292
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/1131292/moba-oyun-hikayelerinin-sinematik-hikayelere-donusumu-arcane-ve-dota-dragons-blood
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleMOBA Oyun Hikâyelerinin Sinematik Hikâyelere Dönüşümü: Arcane ve Dota: Dragon’s Blood
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typePublication
relation.isTrdizinOfPublication014b5916-815f-4859-a6fb-befb8dc95ff5
relation.isTrdizinOfPublication.latestForDiscovery014b5916-815f-4859-a6fb-befb8dc95ff5

Files

Collections