Publication:
Scratch’ın 5. Sınıf Öğrencilerinin Algoritma Geliştirme ve Bilgi-İşlemsel Düşünme Becerilerine Etkisi

dc.contributor.authorHayriye Ayşe OLUK, Özgen KORKMAZ, Ali OLUK
dc.date.accessioned2023-05-09T18:59:51Z
dc.date.available2023-05-09T18:59:51Z
dc.date.issued2018-08-01
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Scratch kullanımının algoritma geliştirme ve bilgi-işlemsel düşünme becerilerini geliştirmede etkisini incelemektir. Araştırma öntest sontest kontrol gruplu yarı deneysel bir çalışma olup 31 deney 31 kontrol grubu olmak üzere 62 tane 5. Sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Araştırma 5. sınıf bilişim teknolojileri ve yazılım dersinde 6 haftalık bir süreci kapsayacak şekilde tasarlanmıştır. Bu süreçte deney grubu öğrencilerine Scratch programı kullanılarak algoritma anlatılırken, kontrol grubu öğrencilerine mevcut müfredata göre algoritma anlatılmıştır. Öğrencilere öntest ve sontest olarak bilgi-işlemsel düşünme ölçeği ve algoritma geliştirme başarı testi uygulanmıştır. Bilgi-işlemsel düşünme ölçeğinin gerekli faktör ve güvenirlik analizleri yapılmış ve Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı 0.809 olarak belirlenmiştir. Algoritma geliştirme başarı testinin Kr-20 iç tutarlılık kat sayısı ise 0.85 olarak bulunmuştur. Grupların başarı testleri arasında istatistiksel olarak bir fark olup olmadığını anlamak için bağımsız t testi uygulanmıştır. Çalışma sonucu olarak deney grubu öğrencilerinin algoritma geliştirme ve bilgi-işlemsel düşünme becerilerinin kontrol grubuna göre anlamlı derecede daha fazla yükseldiği bulunmuştur. Bu durumda Scratch programının algoritma geliştirme ve bilgi-işlemsel düşünme becerilerini geliştirmek için kullanılabilir bir öğrenme aracı olduğu söylenebilir.
dc.identifier.citationOluk, H., Korkmaz, Ö., Oluk, A. (2018). Scratch’ın 5. Sınıf Öğrencilerinin Algoritma Geliştirme ve Bilgi-İşlemsel Düşünme Becerilerine Etkisi. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 9(1), 54-71
dc.identifier.doi10.16949/turkbilmat.399588
dc.identifier.endpage71
dc.identifier.startpage54
dc.identifier.trdizin398285
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/398285/scratchin-5-sinif-ogrencilerinin-algoritma-gelistirme-ve-bilgi-islemsel-dusunme-becerilerine-etkisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleScratch’ın 5. Sınıf Öğrencilerinin Algoritma Geliştirme ve Bilgi-İşlemsel Düşünme Becerilerine Etkisi
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typePublication
relation.isTrdizinOfPublicationdc29ced2-4a3f-469e-9d20-71e4d72ae08d
relation.isTrdizinOfPublication.latestForDiscoverydc29ced2-4a3f-469e-9d20-71e4d72ae08d

Files

Collections