Publication:
TÜKETİCİLERİN HEDONİK SATINALMA DAVRANIŞLARININ SOSYO EKONOMİK FAKTÖRLERE GÖRE KARŞILAŞTIRILMASI

dc.contributor.authorKübra KARAOSMANOĞLU, Özlem TAŞ
dc.date.accessioned2023-05-09T20:47:16Z
dc.date.available2023-05-09T20:47:16Z
dc.date.issued2018-06-01
dc.description.abstractGünümüz küresel dünyasının vazgeçilmezi bireyin koşulsuz olanistek ve ihtiyaçlarını karşılamasıdır. Yaşamın en temel davranışı da buistek ve ihtiyaçların karşılanması eylemidir ki bu tüketici davranışıolarakta adlandırılabilir. Tüketici davranışları konusunda pazarlamaalanında, farklı ya da benzer koşullar altındaki bireylerin tüketimkararlarını etkileyen faktörlerin nedenlerinin belirlenmesi ile etkilerininincelemesini içeren birçok araştırma yapılmaktadır. Bu araştırmalarda,tüketim eylemini gerçekleştiren tüketicilerin özellikleri bakımındanbenzerlikleri ve farklılıkları da ele alınmaktadır. Çalışmaların sonuçlarıirdelendiğinde, tüketim eyleminin, o eylemi gerçekleştiren tüketicininerişmek istediği rasyonel ya da duyusal tatminlerde farklılaştığıgörülmektedir.Hedonik tüketim, tüketim olgusunun fonksiyonel boyutu kadarduyusal tatmin boyutunu da ele alan ve her satın almanın haz vemutluluk veren bir eylem olarak kabul gördüğü bir tüketim şeklidir.Tüketici her zaman büyük mal ve hizmet satın alımlarında değil, bazende anlık satın almalar yardımıyla duygularını harekete geçirmektedir.Hazcı tüketim olarak ta ifade edilen hedonik tüketim, alternatif ürün vemarka sayısının her gün artış gösterdiği günümüz pazar koşullarındatüketicinin hem satın alma eylemine yüklediği anlam açısından hem desahip olmak istediği markaya biçtiği değer yönüyle farklı görünümeerişmiş durumdadır. Çalışmanın amacı, tüketicilerin hedonik satın alma davranışı boyutlarını belirleyerek, sosyo ekonomik faktörlerin hedoniksatın alma davranışı boyutlarına göre farklılıklarını ortaya koymaktır. Buamaçla hazırlanan bir anket formu internet üzerinden e-mail ve sosyalmedya aracılığı ile ulaştırılmıştır. Tüketiciler arasından kolaydaörnekleme yöntemi ile seçilen 400 katılımcı üzerinde uygulanmış ve eldeedilen veriler SPSS paket programı ile değerlendirilmiştir.
dc.identifier.citationKaraosmanoğlu, K., Taş, Ö. (2018). TÜKETİCİLERİN HEDONİK SATINALMA DAVRANIŞLARININ SOSYO EKONOMİK FAKTÖRLERE GÖRE KARŞILAŞTIRILMASI. Turkish Studies (Elektronik), 13(14), 283-306
dc.identifier.doi10.7827/TurkishStudies.12815
dc.identifier.endpage306
dc.identifier.startpage283
dc.identifier.trdizin301469
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/301469/tuketicilerin-hedonik-satinalma-davranislarinin-sosyo-ekonomik-faktorlere-gore-karsilastirilmasi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleTÜKETİCİLERİN HEDONİK SATINALMA DAVRANIŞLARININ SOSYO EKONOMİK FAKTÖRLERE GÖRE KARŞILAŞTIRILMASI
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typePublication
relation.isTrdizinOfPublicatione98d55ce-9929-43ce-a94b-3e7f8fae8dfb
relation.isTrdizinOfPublication.latestForDiscoverye98d55ce-9929-43ce-a94b-3e7f8fae8dfb

Files

Collections