Publication:
KASTAMONU, MANAS VE OŞ İLAHİYAT FAKÜLTELERİ ÖĞRENCİLERİNİN FELSEFE DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARI

dc.contributor.authorCengiz ÇUHADAR
dc.date.accessioned2023-05-09T18:57:58Z
dc.date.available2023-05-09T18:57:58Z
dc.date.issued2019-06-01
dc.description.abstractİlahiyat Fakülteleri kurulduğundan beri felsefe dersleri müfredatın ay-rılmaz parçası olmuştur. Maalesef İlahiyat Fakültelerinde felsefe derslerininvarlığı ve önemi hala tartışılmaktadır. Ne yazık ki yapılan bu tartışmalar öğ-rencileri de içine çekmekte, felsefe derslerine yönelik tutumlarını etkilemek-tedir. Çalışmamızda İlahiyat Fakültelerindeki öğrencilerin felsefe dersine yö-nelik tutumları, bu tutumlarının din-felsefe ilişkisine yönelik inançlarına görefarklılaşıp farklılaşmadığı tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırmanın evreniniKastamonu, Kırgızistan-Türkiye Manas ve Oş Üniversitesi İlahiyat Fakültesiöğrencileri oluşturmaktadır. Örneklem uygun örnekleme yoluyla ulaşılan 276öğrenciden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak Felsefe Tutum ve Din-Felsefe İlişkisine Yönelik İnançlar Ölçekleri, verilerin çözümlenmesinde ba-ğımsız gruplar t testi, tek yönlü varyans analizi ve Pearson Korelasyon analizikullanılmıştır. Sonuç olarak öğrencilerin felsefe dersine yönelik tutumları vedin-felsefe ilişkisine yönelik düşünce ölçeklerinin bazı alt boyutlarında cin-siyet, okunulan üniversite, sınıf düzeyi, annenin eğitim düzeyi, alınan felsefedersi sayısı değişkenlerine göre anlamlı şekilde farklılaştığı görülmektedir.Ayrıca tutum ve düşünceleri etkilemede babanın eğitim düzeyi, üniversite ön-cesinde din eğitimi alma ve felsefe dersi alma değişkenlerine göre farklılaş-madığı görülmektedir.
dc.identifier.citationÇuhadar, C. (2019). KASTAMONU, MANAS VE OŞ İLAHİYAT FAKÜLTELERİ ÖĞRENCİLERİNİN FELSEFE DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARI. DİNİ ARAŞTIRMALAR, 22(55), 121-158
dc.identifier.doi10.15745/da.550994
dc.identifier.endpage158
dc.identifier.startpage121
dc.identifier.trdizin324140
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/324140/kastamonu-manas-ve-os-ilahiyat-fakulteleri-ogrencilerinin-felsefe-dersine-yonelik-tutumlari
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleKASTAMONU, MANAS VE OŞ İLAHİYAT FAKÜLTELERİ ÖĞRENCİLERİNİN FELSEFE DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARI
dc.typeCOMPILATION
dspace.entity.typePublication
relation.isTrdizinOfPublicationb79cbc4f-7c0f-4c7a-a875-22a3b7060b96
relation.isTrdizinOfPublication.latestForDiscoveryb79cbc4f-7c0f-4c7a-a875-22a3b7060b96

Files

Collections