Publication:
Yetişkinlerin Halk Eğitim Merkezlerindeki Eğitim Faaliyetlerine Olan İstemlerinin Farklı Değişkenler Bakımından İncelenmesi

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Bu araştırmanın amacı,yetişkin bireylerin eğitim istemleri üzerinde belirleyici olan değişkenleri ortaya koymaktır. Tarama modelinin kullanıldığı bu çalışmanın çalışma grubunu 2018-2019 eğitim öğretim yılında Ankara il merkezinde faaliyet gösteren Halk Eğitimi Merkezlerinin(HEM)açmış olduğu eğitim faaliyetlerine katılan 25 yaş ve üzerindeki 247katılımcı oluşturmaktadır.Verilerin analizindeyüzde, frekans, ortalama ve standart sapma gibi tanımlayıcı istatistiklerin yanı sıra veri setindeki ilişkileri incelemek için T Testi ve ANOVA testi kullanılmıştır.Araştırmada, yetişkin bireylerin eğitim faaliyetlerine olan istemlerinde daha çok “Sosyal”, “Mesleki, “Kendini Geliştirmek” ve “Ekonomik” nedenler belirleyici olmaktadır.Yetişkinlerinbu yöndeki istemleriüzerinde; cinsiyet, yaş, medeni durum, öğrenim düzeyi, mesleki durum, çalışma durumu, aylık gelir ve hanedekibirey sayısıbakımındanfarklılaşmalar olduğu gözlenmiştir. HEM’lerde yürütülen ekonomik içerikli eğitim faaliyetlerine katılan kadınların, bu süreçten sonraki yaşam döngülerini sorgulamaya yönelik bir araştırma yapılmasıdır. Böylelikle, HEM’lerde verilen bu tür eğitimlerin içeriğininve işlevselliğinin de gözden geçirilmesi mümkün olacaktır.

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Yolcu, H., Aktaş, E. (2020). Yetişkinlerin Halk Eğitim Merkezlerindeki Eğitim Faaliyetlerine Olan İstemlerinin Farklı Değişkenler Bakımından İncelenmesi. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 34(1), 131-151

Collections

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

0

Views

0

Downloads

View PlumX Details


Sustainable Development Goals