Publication: Televizyon Dizilerinde İzleyicilere Sunulan Gastronomik Öğelerin Belirlenmesi: Gönül Dağı Dizisi Örneği
Program
KU Authors
KU-Authors
Co-Authors
Authors
Advisor
Date
Language
Type
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
Bireyler, izledikleri dizi ya da filmlerdeki sahnelerden etkilenerek harekete geçebilmektedir. İzledikleri dizi ya da filmdeki duygunun aynısını, gösterilen destinasyonda deneyimleme isteği, bireylerin seyahat planlarını etkilemektedir. Bu kapsamda bir dizide gösterilen yiyecek-içeceklerin, destinasyon imajı oluşturma/geliştirme etkisi oldukça büyüktür. Çünkü dizi ya da filmlerde gösterilen yiyecek-içecekler, o destinasyonunu kültürünü yansıtmakta ve izleyiciler de bu farklı kültürü benimsemektedir. Zaman içerisinde potansiyel turistler, bu farklı kültürü o destinasyonda deneyimlemek istemekte ve seyahat planlamalarını da buna göre düzenlemektedir. Bu bölgeyi ziyaret eden turistler beraberinde başta ekonomik olmak üzere birçok fayda getirmektedir. Özetle, bir televizyon dizisinde gösterilen gastronomik ürünlerin hem ülke hem de bölge turizmine birçok yönden katkısı bulunmaktadır. Bu doğrultuda hazırlanan bu çalışmada, TRT 1 kanalında yayınlanan ve yayınlandığı günden itibaren yüksek reyting oranlarına sahip Gönül Dağı isimli televizyon dizisinde izleyicilere sunulan gastronomik ürünlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaca yönelik olarak, dizinin bazı bölümleri incelenmiş ve dizideki gastronomik öğelerin, çay, Türk Kahvesi, peynir, zeytin, reçel, pilav gibi temel ürünler olduğu, bu öğelerin genel olarak aynı ürünlerden oluştuğu, çeşitliliğin çok fazla olmadığı, yöresel ürünlere pek yer verilmediği, ürünlerin hazırlanış süreçlerine dair bilgilendirme yapılmadığı gibi sonuçlara ulaşılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre ilgili kişilere bazı önerilerde bulunulmuştur.
Description
Source:
Publisher:
Keywords:
Keywords
Citation
Çilginoğlu, H. (2022). Televizyon Dizilerinde İzleyicilere Sunulan Gastronomik Öğelerin Belirlenmesi: Gönül Dağı Dizisi Örneği. Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi, 57(2), 1441-1455
