Publication:
Üniversite Öğrencileri için Bilgisayar Tabanlı Sürdürülebilir Dikkat Testi Norm Çalışması

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Sürdürülebilir dikkat, dikkatin temel bir bileşeni olmakla birlikte uzun zaman aralıkları boyuncasıklıkla ve beklenmedik bir şekilde gelişen uyaranlara karşı hazır olma hali olarak tanımlanmaktadır.Bireylerin dijital ekranlarla uzun süre vakit geçirdikleri e-öğrenme ortamlarında da sürdürülebilirdikkatin araştırılması önemlidir. Bu çalışmada bilgisayar tabanlı bir sürdürülebilir dikkat testinin normçalışmasının yapılması amaçlanmıştır. Araştırmada iki farklı üniversiteden 201 katılımcı yer almaktadır.Çoklu nesne takibi paradigmasına göre geliştirilmiş olan testten elde edilen verilere göre erkekkatılımcıların sürdürülebilir dikkat performansları kadın katılımcılara göre daha yüksek çıkmıştır. Yaşdeğişkeni açısından ise gruplar arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Bu sürdürülebilir dikkattesti ile e-öğrenme ortamlarının tasarımlarında bireysel farklılıkları dikkate alan uygulamalargeliştirilmesi sürecinde ön değerlendirmeler yapılıp, farklı tasarım önerileri geliştirilebilir.

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Ilgaz, H., Akçay, A., Altun, A., Kokoç, M. (2019). Üniversite Öğrencileri için Bilgisayar Tabanlı Sürdürülebilir Dikkat Testi Norm Çalışması. İlköğretim Online (elektronik), 18(3), 1036-1045

Collections

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

2

Views

0

Downloads

View PlumX Details


Sustainable Development Goals