Publication: Üniversite Öğrencileri için Bilgisayar Tabanlı Sürdürülebilir Dikkat Testi Norm Çalışması
Program
KU Authors
KU-Authors
Co-Authors
Authors
Advisor
Date
Language
Type
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
Sürdürülebilir dikkat, dikkatin temel bir bileşeni olmakla birlikte uzun zaman aralıkları boyuncasıklıkla ve beklenmedik bir şekilde gelişen uyaranlara karşı hazır olma hali olarak tanımlanmaktadır.Bireylerin dijital ekranlarla uzun süre vakit geçirdikleri e-öğrenme ortamlarında da sürdürülebilirdikkatin araştırılması önemlidir. Bu çalışmada bilgisayar tabanlı bir sürdürülebilir dikkat testinin normçalışmasının yapılması amaçlanmıştır. Araştırmada iki farklı üniversiteden 201 katılımcı yer almaktadır.Çoklu nesne takibi paradigmasına göre geliştirilmiş olan testten elde edilen verilere göre erkekkatılımcıların sürdürülebilir dikkat performansları kadın katılımcılara göre daha yüksek çıkmıştır. Yaşdeğişkeni açısından ise gruplar arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Bu sürdürülebilir dikkattesti ile e-öğrenme ortamlarının tasarımlarında bireysel farklılıkları dikkate alan uygulamalargeliştirilmesi sürecinde ön değerlendirmeler yapılıp, farklı tasarım önerileri geliştirilebilir.
Description
Source:
Publisher:
Keywords:
Keywords
Citation
Ilgaz, H., Akçay, A., Altun, A., Kokoç, M. (2019). Üniversite Öğrencileri için Bilgisayar Tabanlı Sürdürülebilir Dikkat Testi Norm Çalışması. İlköğretim Online (elektronik), 18(3), 1036-1045
