Publication:
WOMEN AS IMAGE ON THE POSTERS IN THE FIRST YEARS OF TURKISH REPUBLIC HISTORY: A SEMIOLOGICAL ANALYZE

dc.contributor.authorTarlakazan, E
dc.contributor.authorElif TARLAKAZAN
dc.date.accessioned2023-05-09T19:36:10Z
dc.date.available2023-05-09T19:36:10Z
dc.date.issued2017.01.01
dc.date.issued2017-12-01
dc.description.abstractAfiş, herhangi bir ürün ya da hizmetin geniş halk kitlelerine tanıtımını sağlayan basılı üründür. Açılış, oyun, tiyatro, sinema, gösteri ya da bir haberi duyurmayı amaçlar. Görsel-işitsel medyanın henüz yaygın olmadığı Cumhuriyet Döneminin ilk yıllarında da afiş; birçok kamusal faaliyette, sosyal içerikli mesajların iletiminde, ürün ve hizmet tanıtımlarında, dönemin yaygın kitle iletişim aracı olarak kullanılmıştır. Dolayısıyla bu yaygın kullanılan kitle iletişim aracı gösterge olma özelliğini kazanmıştır. Tarih boyunca ev kadını, iş kadını, anne, eş, eğitici, politikacı vb. olarak çeşitli şekillerde karşımıza çıkan kadın, kimi afişlerde de ön planda yer almış ve almaktadır. Cumhuriyetten günümüze çeşitli alanlarda kullanılan afişlerde kadın imajı aynı zamanda afişin kullanıldığı dönemin toplum yaşantısını da gözler önüne sermektedir. Cumhuriyet dönemi afişlerinde yer alan kadın görselini gösterge bilimsel açıdan inceleyerek, kültürümüz içerisindeki önemine dikkat çekmek, toplumsal hayatın tanıtımına katkı sağlamak çalışmanın temel amacıdır. Gösterge bilim-simgeleyen bir şey olarak görülen- kültür içinde anlamı olan herhangi bir şey için uygulanabilir. Kitle iletişim araçları kapsamında radyo ve televizyon programları, filmler, karikatürler, gazete ve dergi yazıları, afiş ve diğer reklamlar da dâhil olmak üzere her tür medya üretimi ve bu medya metinlerini yorumlarken gösterge bilim çözümlemeleri uygulayabiliriz.
dc.identifier.citationTarlakazan, E. (2017). Türkiye Cumhuriyeti Tarihinin İlk Yıllarında Afi̇şlerde İmge Olarak Kadın: Gösterge Bilimsel Bir Analiz. Sanat & Tasarım Dergisi, 7(1), 180-197
dc.identifier.doi10.20488/sanattasarim.563674
dc.identifier.endpage197
dc.identifier.endpage197
dc.identifier.issn2146-7692
dc.identifier.startpage180
dc.identifier.startpage180
dc.identifier.trdizin504968
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/14196
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/504968/turkiye-cumhuriyeti-tarihinin-ilk-yillarinda-afislerde-imge-olarak-kadin-gosterge-bilimsel-bir-analiz
dc.identifier.volume7
dc.identifier.wosWOS:000417992200012
dc.relation.ispartofANADOLU UNIVERSITESI SANAT & TASARIM DERGISI-ANADOLU UNIVERSITY JOURNAL OF ART & DESIGN
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleWOMEN AS IMAGE ON THE POSTERS IN THE FIRST YEARS OF TURKISH REPUBLIC HISTORY: A SEMIOLOGICAL ANALYZE
dc.titleTürkiye Cumhuriyeti Tarihinin İlk Yıllarında Afi̇şlerde İmge Olarak Kadın: Gösterge Bilimsel Bir Analiz
dc.typeCOMPILATION
dspace.entity.typePublication
relation.isTrdizinOfPublicationc18be294-a9f5-4ca1-b151-b88daa8e4f7d
relation.isTrdizinOfPublication.latestForDiscoveryc18be294-a9f5-4ca1-b151-b88daa8e4f7d
relation.isWosOfPublication6bc1f69d-f361-4ff7-946d-efe8f802be24
relation.isWosOfPublication.latestForDiscovery6bc1f69d-f361-4ff7-946d-efe8f802be24

Files

Collections