Publication: Uygulamalı Bilim Eğitimi Kursuna Katılan Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Araştırma Sorgulamaya Dayalı Öğretime Göre Öğretim Tercihlerinin Değerlendirilmesi
| dc.contributor.author | Selçuk ŞAHİNGÖZ, William W. COBERN | |
| dc.date.accessioned | 2023-05-09T19:49:32Z | |
| dc.date.available | 2023-05-09T19:49:32Z | |
| dc.date.issued | 2018-07-01 | |
| dc.description.abstract | Bu araştırmada, uygulamalı bilim eğitimine yönelik hizmet içi eğitime katılan fen bilimleri öğretmenlerinin araştırma-sorgulamaya dayalı öğretim göz önünde bulundurularak öğretim yaklaşımı tercihleriyle ilgili görüşlerinin nedenleriyle birlikte ortaya konulması amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini, Ege Bölgesi’nde yer alan 7 farklı ilden 21 fen bilimleri öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada elde edilen veriler nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin birlikte kullanıldığı karma yönteme göre değerlendirilmiştir. Öğretmenlerin öğretim yaklaşımı eğilimleri kursun başında uygulanan POSTT-TR ölçeğinin değerlendirilmesi ile belirlenmiştir. Daha sonra görüşmeler düzenlenerek öğretmenlerin öğretim yaklaşımı tercihlerine yönelik daha ayrıntılı bilgiye sahip olunmuştur. Bulgular kursa katılan öğretmenlerin araştırmacı-sorgulayıcı öğretim yaklaşımını doğrudan öğretim yaklaşımına oranla daha çok tercih ettiklerini göstermektedir. Ancak, öğretmenlerin sınıf içi uygulamalarda çeşitli nedenlerle araştırmacı-sorgulayıcı öğretim yaklaşımını yeterince kullanamadıkları saptanmıştır. Bu durumun ortaya çıkmasını sağlayan nedenlerin başında öğrencilerin merkezi ortaöğretim kurumları yerleştirme sınavına hazırlanma sürecinden kaynaklanan zaman sınırlılığı ve araç-gereç eksikliği yer almaktadır. Öğretmenler uygulamalı bilim eğitimi kursunun sonunda iyi bir ön hazırlık ve seçilen etkili aktivite ya da etkinliklerle araştırma-sorgulamaya dayalı öğretimden daha çok faydalanabileceklerini anlamışlardır. Ayrıca, öğretmenlerin araştırma ve sorgulamaya dayalı öğretimle ilgili teorik bilgilerini farklı fen konularında uygulayarak pekiştirmeleri gerektiği sonucuna ulaşılmıştır. | |
| dc.identifier.citation | Şahi̇ngöz, S., Cobern, W. (2018). Uygulamalı Bilim Eğitimi Kursuna Katılan Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Araştırma Sorgulamaya Dayalı Öğretime Göre Öğretim Tercihlerinin Değerlendirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(4), 1371-1382 | |
| dc.identifier.doi | 10.24106/kefdergi.413586 | |
| dc.identifier.endpage | 1382 | |
| dc.identifier.startpage | 1371 | |
| dc.identifier.trdizin | 324579 | |
| dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/324579/uygulamali-bilim-egitimi-kursuna-katilan-fen-bilimleri-ogretmenlerinin-arastirma-sorgulamaya-dayali-ogretime-gore-ogretim-tercihlerinin-degerlendirilmesi | |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
| dc.title | Uygulamalı Bilim Eğitimi Kursuna Katılan Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Araştırma Sorgulamaya Dayalı Öğretime Göre Öğretim Tercihlerinin Değerlendirilmesi | |
| dc.type | RESEARCH | |
| dspace.entity.type | Publication | |
| relation.isTrdizinOfPublication | 2aa95575-094a-4f80-9fc1-adb124e88182 | |
| relation.isTrdizinOfPublication.latestForDiscovery | 2aa95575-094a-4f80-9fc1-adb124e88182 |
