Publication:
Uygulamalı Bilim Eğitimi Kursuna Katılan Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Araştırma Sorgulamaya Dayalı Öğretime Göre Öğretim Tercihlerinin Değerlendirilmesi

dc.contributor.authorSelçuk ŞAHİNGÖZ, William W. COBERN
dc.date.accessioned2023-05-09T19:49:32Z
dc.date.available2023-05-09T19:49:32Z
dc.date.issued2018-07-01
dc.description.abstractBu araştırmada, uygulamalı bilim eğitimine yönelik hizmet içi eğitime katılan fen bilimleri öğretmenlerinin araştırma-sorgulamaya dayalı öğretim göz önünde bulundurularak öğretim yaklaşımı tercihleriyle ilgili görüşlerinin nedenleriyle birlikte ortaya konulması amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini, Ege Bölgesi’nde yer alan 7 farklı ilden 21 fen bilimleri öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada elde edilen veriler nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin birlikte kullanıldığı karma yönteme göre değerlendirilmiştir. Öğretmenlerin öğretim yaklaşımı eğilimleri kursun başında uygulanan POSTT-TR ölçeğinin değerlendirilmesi ile belirlenmiştir. Daha sonra görüşmeler düzenlenerek öğretmenlerin öğretim yaklaşımı tercihlerine yönelik daha ayrıntılı bilgiye sahip olunmuştur. Bulgular kursa katılan öğretmenlerin araştırmacı-sorgulayıcı öğretim yaklaşımını doğrudan öğretim yaklaşımına oranla daha çok tercih ettiklerini göstermektedir. Ancak, öğretmenlerin sınıf içi uygulamalarda çeşitli nedenlerle araştırmacı-sorgulayıcı öğretim yaklaşımını yeterince kullanamadıkları saptanmıştır. Bu durumun ortaya çıkmasını sağlayan nedenlerin başında öğrencilerin merkezi ortaöğretim kurumları yerleştirme sınavına hazırlanma sürecinden kaynaklanan zaman sınırlılığı ve araç-gereç eksikliği yer almaktadır. Öğretmenler uygulamalı bilim eğitimi kursunun sonunda iyi bir ön hazırlık ve seçilen etkili aktivite ya da etkinliklerle araştırma-sorgulamaya dayalı öğretimden daha çok faydalanabileceklerini anlamışlardır. Ayrıca, öğretmenlerin araştırma ve sorgulamaya dayalı öğretimle ilgili teorik bilgilerini farklı fen konularında uygulayarak pekiştirmeleri gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.
dc.identifier.citationŞahi̇ngöz, S., Cobern, W. (2018). Uygulamalı Bilim Eğitimi Kursuna Katılan Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Araştırma Sorgulamaya Dayalı Öğretime Göre Öğretim Tercihlerinin Değerlendirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(4), 1371-1382
dc.identifier.doi10.24106/kefdergi.413586
dc.identifier.endpage1382
dc.identifier.startpage1371
dc.identifier.trdizin324579
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/324579/uygulamali-bilim-egitimi-kursuna-katilan-fen-bilimleri-ogretmenlerinin-arastirma-sorgulamaya-dayali-ogretime-gore-ogretim-tercihlerinin-degerlendirilmesi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleUygulamalı Bilim Eğitimi Kursuna Katılan Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Araştırma Sorgulamaya Dayalı Öğretime Göre Öğretim Tercihlerinin Değerlendirilmesi
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typePublication
relation.isTrdizinOfPublication2aa95575-094a-4f80-9fc1-adb124e88182
relation.isTrdizinOfPublication.latestForDiscovery2aa95575-094a-4f80-9fc1-adb124e88182

Files

Collections