Publication: Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Mesleki Özyeterliklerine İlişkin Algılarının İncelenmesi
Program
KU Authors
KU-Authors
Co-Authors
Authors
Advisor
Date
Language
Type
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının mesleki özyeterliklerine ilişkin algılarını ortayakoymaktır. Bu amaç doğrultusunda, araştırmanın çalışma grubunu 12 üniversitede Eğitim Fakültelerinin 2014-2015öğretim yılında İlköğretim Sosyal Bilgiler öğretmenliği 1.2.3.4. sınıflarında okuyan 2193 öğretmen adayıoluşturmaktadır. Araştırma tarama modelinde betimsel bir araştırmadır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre,genel olarak Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının özyeterlik algıları incelendiğinde “oldukça yeterli” düzeyde olduğubulunmuştur. Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının özyeterlik algıları öğretmen adaylarının cinsiyetine göre anlamlı birfarklılık göstermemektedir. Bununla birlikte, Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının özyeterlik algıları sınıf düzeyine göreanlamlı bir şekilde değişmektedir. Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının özyeterlik algıları 1. sınıfta en yüksek düzeyde;4. sınıfta ise en düşük düzeydedir. Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının özyeterlik algılarının üniversite değişkenine göreanlamlı farklılık göstermektedir.
Description
Source:
Publisher:
Keywords:
Keywords
Citation
Recepoğlu, S., İbret, B. (2020). Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Mesleki Özyeterliklerine İlişkin Algılarının İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(1), 125-136
