Publication: The Effect of Mastery Learning Model on Students Academic Achievement: A Meta-Analysis Study
dc.contributor.author | Basar, T, Askin Tekkol, I, Gelbal, S | |
dc.contributor.author | İlkay AŞKIN TEKKOL, Tarık BAŞAR, Selahattin GELBAL | |
dc.date.accessioned | 2023-05-09T19:37:26Z | |
dc.date.available | 2023-05-09T19:37:26Z | |
dc.date.issued | 2016.01.01 | |
dc.date.issued | 2016-12-01 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada tam öğrenme yaklaşımının öğrencilerin akademik başarıları üzerindeki etkisi araştırılmıştır.Araştırmada ayrıca tam öğrenme yaklaşımının öğrencilerin akademik başarıları üzerindeki etkisinin alan veöğrenim düzeyine göre farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Araştırma meta-analiz çalışması niteliğinde oluparaştırmaya toplam 24 çalışma (tez, makale ve bildiriler) dahil edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göreçalışmaların tamamı pozitif (+) etki büyüklüğüne sahiptir. Meta-analize dahil edilen çalışmaların %50’sininmuazzam düzeyde, %29,17’sinin geniş düzeyde, %12,5’inin orta düzeyde ve %8,33’ünün ise çok geniş düzeydeetki büyüklüğüne sahip olduğu belirlenmiştir. Araştırmaya dahil edilen çalışmaların ortalama etki büyüklüğü,rastgele etkiler modeline göre 1,546 olarak hesaplanmıştır. Bu sonuca göre tam öğrenme yaklaşımınınöğrencilerin akademik başarıları üzerinde oldukça yüksek düzeyde ve olumlu yönde bir etkiye sahip olduğuortaya konmuştur. Öğrencilerin akademik başarılarının, dersin uygulandığı alanlar bakımından anlamlı birfarklılık göstermezken öğrenim düzeyi bakımından anlamlı bir farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Tamöğrenme yaklaşımının öğrencilerin akademik başarıları üzerinde, lise ve ilköğretim düzeyinde muazzam düzeydeetkili olduğu belirlenmiştir. | |
dc.identifier.citation | Aşkin Tekkol, İ., Başar, T., Gelbal, S. (2016). Tam Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Akademik Başarıları Üzerindeki Etkisi: Bir Meta-Analiz Çalışması. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 7(2), 355-371 | |
dc.identifier.doi | 10.21031/epod.277891 | |
dc.identifier.endpage | 371 | |
dc.identifier.endpage | 371 | |
dc.identifier.issn | 1309-6575 | |
dc.identifier.startpage | 355 | |
dc.identifier.startpage | 355 | |
dc.identifier.trdizin | 324753 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12597/14214 | |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/324753/tam-ogrenme-yaklasiminin-ogrencilerin-akademik-basarilari-uzerindeki-etkisi-bir-meta-analiz-calismasi | |
dc.identifier.volume | 7 | |
dc.identifier.wos | WOS:000449666600007 | |
dc.relation.ispartof | JOURNAL OF MEASUREMENT AND EVALUATION IN EDUCATION AND PSYCHOLOGY-EPOD | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.title | The Effect of Mastery Learning Model on Students Academic Achievement: A Meta-Analysis Study | |
dc.title | Tam Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Akademik Başarıları Üzerindeki Etkisi: Bir Meta-Analiz Çalışması | |
dc.type | RESEARCH | |
dspace.entity.type | Publication | |
relation.isTrdizinOfPublication | 92b4ad43-ba22-4c67-aa21-040ee3e2560d | |
relation.isTrdizinOfPublication.latestForDiscovery | 92b4ad43-ba22-4c67-aa21-040ee3e2560d | |
relation.isWosOfPublication | f178bd7f-b9ef-4770-aa19-71d64e8e2047 | |
relation.isWosOfPublication.latestForDiscovery | f178bd7f-b9ef-4770-aa19-71d64e8e2047 |