Publication:
The Effect of Mastery Learning Model on Students Academic Achievement: A Meta-Analysis Study

dc.contributor.authorBasar, T, Askin Tekkol, I, Gelbal, S
dc.contributor.authorİlkay AŞKIN TEKKOL, Tarık BAŞAR, Selahattin GELBAL
dc.date.accessioned2023-05-09T19:37:26Z
dc.date.available2023-05-09T19:37:26Z
dc.date.issued2016.01.01
dc.date.issued2016-12-01
dc.description.abstractBu araştırmada tam öğrenme yaklaşımının öğrencilerin akademik başarıları üzerindeki etkisi araştırılmıştır.Araştırmada ayrıca tam öğrenme yaklaşımının öğrencilerin akademik başarıları üzerindeki etkisinin alan veöğrenim düzeyine göre farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Araştırma meta-analiz çalışması niteliğinde oluparaştırmaya toplam 24 çalışma (tez, makale ve bildiriler) dahil edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göreçalışmaların tamamı pozitif (+) etki büyüklüğüne sahiptir. Meta-analize dahil edilen çalışmaların %50’sininmuazzam düzeyde, %29,17’sinin geniş düzeyde, %12,5’inin orta düzeyde ve %8,33’ünün ise çok geniş düzeydeetki büyüklüğüne sahip olduğu belirlenmiştir. Araştırmaya dahil edilen çalışmaların ortalama etki büyüklüğü,rastgele etkiler modeline göre 1,546 olarak hesaplanmıştır. Bu sonuca göre tam öğrenme yaklaşımınınöğrencilerin akademik başarıları üzerinde oldukça yüksek düzeyde ve olumlu yönde bir etkiye sahip olduğuortaya konmuştur. Öğrencilerin akademik başarılarının, dersin uygulandığı alanlar bakımından anlamlı birfarklılık göstermezken öğrenim düzeyi bakımından anlamlı bir farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Tamöğrenme yaklaşımının öğrencilerin akademik başarıları üzerinde, lise ve ilköğretim düzeyinde muazzam düzeydeetkili olduğu belirlenmiştir.
dc.identifier.citationAşkin Tekkol, İ., Başar, T., Gelbal, S. (2016). Tam Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Akademik Başarıları Üzerindeki Etkisi: Bir Meta-Analiz Çalışması. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi, 7(2), 355-371
dc.identifier.doi10.21031/epod.277891
dc.identifier.endpage371
dc.identifier.endpage371
dc.identifier.issn1309-6575
dc.identifier.startpage355
dc.identifier.startpage355
dc.identifier.trdizin324753
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/14214
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/324753/tam-ogrenme-yaklasiminin-ogrencilerin-akademik-basarilari-uzerindeki-etkisi-bir-meta-analiz-calismasi
dc.identifier.volume7
dc.identifier.wosWOS:000449666600007
dc.relation.ispartofJOURNAL OF MEASUREMENT AND EVALUATION IN EDUCATION AND PSYCHOLOGY-EPOD
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleThe Effect of Mastery Learning Model on Students Academic Achievement: A Meta-Analysis Study
dc.titleTam Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Akademik Başarıları Üzerindeki Etkisi: Bir Meta-Analiz Çalışması
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typePublication
relation.isTrdizinOfPublication92b4ad43-ba22-4c67-aa21-040ee3e2560d
relation.isTrdizinOfPublication.latestForDiscovery92b4ad43-ba22-4c67-aa21-040ee3e2560d
relation.isWosOfPublicationf178bd7f-b9ef-4770-aa19-71d64e8e2047
relation.isWosOfPublication.latestForDiscoveryf178bd7f-b9ef-4770-aa19-71d64e8e2047

Files

Collections