Publication:
Matematik Öğretmen Adaylarının Teknoloji Destekli Argümantasyon Tabanlı Öğretim Uygulamasıyla İlgili Görüşleri

dc.contributor.authorSamet KORKMAZ, Abdullah Çağrı BİBER
dc.date.accessioned2023-09-12T14:12:37Z
dc.date.available2023-09-12T14:12:37Z
dc.date.issued2022-08-31
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ortaokul matematik öğretmen adaylarının teknoloji destekli argümantasyon tabanlı öğretim uygulamasıyla ilgili görüşlerini belirlemektir. Katılımcılar, 2019-2020 öğretim yılı güz döneminde, bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesinin üçüncü sınıfta öğrenim gören ve o dönem Analitik Geometri- I dersini alan 21 ortaokul matematik öğretmen adayıdır. Çalışmada nitel araştırma yaklaşımlarından biri olan durum çalışması kullanılmıştır. Veriler beş yapılandırılmış sorudan oluşan bir form kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde nitel veri analiz tekniklerinden betimsel analiz ve içerik analizi kullanılmıştır. Araş tırma sonucunda katılımcıların büyük bir bölümünün teknoloji destekli argümantasyon tabanlı öğretimin verimli olduğunu düşündükleri görülmüştür. Öğretmen adaylarının hem bir öğretmen hem de bir öğrenci gözüyle yaptıkları değerlendirmeler, bu tarz bir öğretim uygulamasının avantaj ve dezavantajlarına ilişkin farklı görüşlere sahip olduklarını ortaya koymuştur. Öğretmen adaylarının bu tarz bir öğretimin, onların teknoloji kullanımına ilişkin yeterliklerine pozitif etkisi olduğunu, somutlaştırma ve materyal kullanarak görselleştirme becerilerini geliştirdiğini ifade ettikleri görülmüştür. Ayrıca teknoloji destekli argümantasyon tabanlı öğretime uygun konularla ilgili görüşlerde geometri konularının öne çıktığı tespit edilmiştir.
dc.identifier.citationKorkmaz, S., Bi̇ber, A. (2022). Matematik Öğretmen Adaylarının Teknoloji Destekli Argümantasyon Tabanlı Öğretim Uygulamasıyla İlgili Görüşleri. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(2), 545-558
dc.identifier.doi10.33437/ksusbd.854263
dc.identifier.endpage558
dc.identifier.startpage545
dc.identifier.trdizin1194755
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/1194755/matematik-ogretmen-adaylarinin-teknoloji-destekli-argumantasyon-tabanli-ogretim-uygulamasiyla-ilgili-gorusleri
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleMatematik Öğretmen Adaylarının Teknoloji Destekli Argümantasyon Tabanlı Öğretim Uygulamasıyla İlgili Görüşleri
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typePublication
relation.isTrdizinOfPublication2e9daeac-df87-4144-ae6c-0d5a3a735423
relation.isTrdizinOfPublication.latestForDiscovery2e9daeac-df87-4144-ae6c-0d5a3a735423

Files

Collections