Publication: YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLERİN ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ DERSİHAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ
Program
KU Authors
KU-Authors
Co-Authors
Authors
Advisor
Date
Language
Type
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
Bu araştırmanın amacı yabancı uyruklu öğrencilerin Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi (AİİT) dersihakkındaki görüşlerini ortaya koymaktır. Çalışma nitel araştırma desenlerinden fenomonoloji(olgu bilim) ile yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubu amaçlı örnekleme yöntemiylebelirlenerek 2018-2019 bahar yarı yılında Trabzon Üniversitesi ve Kastamonu Üniversitesi’ndeöğrenim gören yabancı uyruklu öğrencilerden oluşturulmuştur. Çalışma grubuna 8 farklıbölümden ve 8’i kız 5’i erkek olmak üzere 13 yabancı uyruklu öğrenci dahil edilmiştir. Çalışmagrubundaki öğrencilerin daha önce Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi dersine devam etmişöğrencilerden seçilmesine dikkat edilmiştir. Elde edilen veriler içerik analizi ile incelenmiştir.Analiz aşamasında her iki araştırmacı da sürece dahil olmuş, analiz edilen görüşler tablolaştırılarakfrekansları ile sunulmuştur. Araştırmanın sonuçlarına göre Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi dersiyabancı öğrencilere göre, milli birlik ve beraberliği temsil eden, milli birlik ve beraberliğin öneminivurgulayan, Türkiye’nin varoluş mücadelesini anlatan, ülkede yaşayan herkesin alması gereken birders olarak görülmektedir. Araştırmadan elde edilen diğer sonuçlara göre ise yabancı öğrencilerders içeriğinin yoğun olması, ders saatinin yetersiz kalması, dersin kredisiz olması, iletişim sorunuyaşamaları ve dersin zorunlu olmasına rağmen katılımın zorunlu olmayışı gibi unsurlar hakkındaolumsuz görüş bildirmiştir. Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi ders içeriğinin bölümlere göre yenidendüzenlenmesi, derslerin yüz yüze verilmesi, kredi değeri olan bir ders olarak okutulmasıönerilmektedir.
Description
Source:
Publisher:
Keywords:
Keywords
Citation
Kandemi̇r, K., Torun, E. (2021). YABANCI UYRUKLU ÖĞRENCİLERİN ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ DERSİHAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 12(44), 293-311
