Publication:
Matematik Eğitimi Alanındaki Deneysel Desenli Tezlerde Tematik Ve MetodolojikEğilimler

dc.contributor.authorGökhan ER, Abdullah Çağrı BİBER
dc.date.accessioned2023-05-09T19:52:15Z
dc.date.available2023-05-09T19:52:15Z
dc.date.issued2020-09-01
dc.description.abstractBu araştırmada, 2001-2017 yılları arasında Türkiye’de matematik eğitimi alanında tamamlanan lisansüstü deneysel tezlerde ele alınan bazı değişkenlerin incelenmesi amaçlanmaktadır. Kota örnekleme yönteminin tercih edildiği bu araştırmanın örneklemini belirtilen yıllar arasında yazılmış ve YÖK veri tabanında Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalında bulunan, yüksek lisans düzeyinde 94 ve doktora düzeyinde 17 olmak üzere toplam 111 adet lisansüstü deneysel desenli tez oluşturmaktadır. Belirlenen tezler 6 ölçüt temel alınarak incelenmiştir. İnceleme sonucunda elde edilen verilerin frekans değerleri hesaplanarak, gerekli analizler yapılmıştır. Tezler araştırma soruları kapsamında matematik eğitimi alanında uzman üç araştırmacı tarafından incelenmiş, elde edilen sonuçların uyumu dikkate alınarak bu çalışmanın güvenilirlik hesabı yapılmıştır. Meta-analiz yöntemiyle incelenen tezlerden elde edilen bulgulara göre yapılan deneysel araştırmalarda; örneklemin genelde ortaokul seviyesinden seçildiği ve bağımlı değişken olarak “başarı” kavramının tercih edildiği söylenebilir. Araştırmaların büyük bir kısmında Bilgisayar Destekli Öğretim yöntemlerinin incelendiği ve kontrol guruplarına uygulanan geleneksel yöntemin mevcut öğretim yöntemine uygun olarak seçilmediği tespit edilmiştir. Bu araştırma sonunda elde edilen bulguların, matematik eğitimi alanında bundan sonra yapılacak olan deneysel araştırmalara ışık tutacağı düşünülmektedir.
dc.identifier.citationEr, G., Bi̇ber, A. (2020). Matematik Eğitimi Alanındaki Deneysel Desenli Tezlerde Tematik Ve MetodolojikEğilimler. Trakya Eğitim Dergisi, 10(3), 995-1006
dc.identifier.doi10.24315/tred.708202
dc.identifier.endpage1006
dc.identifier.startpage995
dc.identifier.trdizin422927
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/422927/matematik-egitimi-alanindaki-deneysel-desenli-tezlerde-tematik-ve-metodolojikegilimler
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleMatematik Eğitimi Alanındaki Deneysel Desenli Tezlerde Tematik Ve MetodolojikEğilimler
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typePublication
relation.isTrdizinOfPublicationb6677b99-42bd-4788-927c-ca67f46ff9ad
relation.isTrdizinOfPublication.latestForDiscoveryb6677b99-42bd-4788-927c-ca67f46ff9ad

Files

Collections