Publication: Sağlık Çalışanlarının Personel Yemek Hızmetleri Memnunıyet Düzeyleri: Kastamonu
Eğitim ve Araştırma Hastanesi Örneği
Program
KU Authors
KU-Authors
Co-Authors
Authors
Advisor
Date
Language
Type
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
Çalışan insanlar vakitlerinin büyük bir kısmını çalıştıkları kurumlarda gerçekleştirmektedir.
Sağlık çalışanlarının dikkatlerinin dağılmaması ve performanslarının en üst düzeyde olması
gerekmektedir. Yemekhane hizmeti memnuniyet düzeyinin iş performansını etkileyeceği
düşünülmektedir. Covid-19 sürecinde sağlık çalışanları hastanelerde uzun mesai saatleri
geçirmişlerdir. Araştırmada hastane personellerinin personel yemeklerinden memnuniyet
düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Çalışma alt amaçları arasında ise sağlık
personellerinin statü dağılımı ve kıdem yıllarına göre toplu yemek hizmeti memnuniyet
düzeylerinin farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesi ve hastanelerdeki yemek
hizmetlerinde var olan aksaklıkların ortaya çıkarılması bulunmaktadır. Çalışmanın amacı
doğrultusunda Kastamonu Eğitim ve Araştırma Hastanesinde görevli 282 personele yemek
hizmetlerini değerlendiren anket uygulanmıştır. Sağlık çalışanlarının yemek hizmetleri
memnuniyetinden demografik özelliklere göre farklılıklarının belirlenmesi amacıyla t-testi
ve ANOVA testi gibi farklılık testleri uygulanmıştır. Farklılık testleri sonucunda, yemek
kalitesi ve çevresel faktörlerden en memnun olunan boyutlar olduğu, servis personeli
durumu da en az memnun olunan boyut olduğu belirlenmiştir. Memnuniyetin demografik
değişkenler açısından farklılık gösterip göstermediğini belirlemek amacıyla yapılan testler
sonucunda cinsiyet, kıdem yılı, kıdem dağılımı ve yaş değişkenlerinin memnuniyet
açısından farklılık gösterdiği medeni durumun ise farklılık göstermediği tespit edilmiştir.
Description
Source:
Publisher:
Keywords:
Keywords
Citation
Dönmez, Ö., Çilginoğlu, H. (2022). Sağlık Çalışanlarının Personel Yemek Hızmetleri Memnunıyet Düzeyleri: Kastamonu
Eğitim ve Araştırma Hastanesi Örneği. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 10(2), 1464-1480
