Publication:
Parametrik ve Parametrik Olmayan Madde Tepki Kuramı Modellerinden Çeşitli Faktörlere Göre Elde Edilen Madde ve Yetenek Kestirimlerinin Karşılaştırılması

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Bu araştırmada, Madde Tepki Kuramı kapsamında yer alan iki farklı yaklaşım olan Parametrik MaddeTepki Kuramı (PMTK) ve Parametrik Olmayan Madde Tepki Kuramı (POMTK) modellerinden kestirilenmadde ve yetenek parametrelerinin test uzunluğu, örneklem büyüklüğü ve maddelerin psikometriknitelikleri faktörlerine göre karşılaştırılması amaçlanmıştır. Temel araştırma niteliğinde olanaraştırmanın verileri Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması’nın (Trends of InternationalMathematics and Science-TIMSS) 2011 yılındaki uygulamasından elde edilmiştir. Çeşitli kriterler dikkatealınarak oluşturulan veri setinden çalışmanın amaçları ve incelemeye alınan faktörlerin koşullarıgözetilerek 16 ayrı veri seti oluşturulmuştur. Elde edilen sonuçlar incelendiğinde, her iki yaklaşıma görefarklı örneklem büyüklüğünden kestirilen madde parametreleri arasında yüksek düzeyde ve manidar biruyum olduğu belirlenmiştir. Test uzunluğu ve örneklem büyüklüğü koşullarının birlikte incelendiği verisetleri için ise PMTK ve POMTK modellerinden kestirilen madde parametreleri arasında yüksek düzeydeve manidar ilişkiler olduğu bulunmuştur. Özetle her iki yaklaşıma göre farklı koşullar altında kestirilenmadde ve yetenek parametreleri birbirleri ile yüksek düzeyde ve manidar ilişkiler göstermiştir.Böylelikle PMTK modellerinin varsayımları veri setleri için yeterli düzeyde karşılanmadığında, incelenenkoşullara uygun durumlarda POMTK yaklaşımının tercih edilebileceği sonucuna ulaşılmıştır.

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Mor Di̇rli̇k, E., Koç, N. (2019). Parametrik ve Parametrik Olmayan Madde Tepki Kuramı Modellerinden Çeşitli Faktörlere Göre Elde Edilen Madde ve Yetenek Kestirimlerinin Karşılaştırılması. İlköğretim Online (elektronik), 18(3), 1016-1035

Collections

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

1

Views

0

Downloads

View PlumX Details


Sustainable Development Goals