Publication: MEDIATOR ROLE OF EMOTIONAL LABOR IN THE EFFECT OF PSYCHOLOGICAL CAPITAL ON AFFECTIVE COMMITMENT: AN INVESTIGATION WITH TEACHERS
No Thumbnail Available
Date
2022-01-01, 2022-02-01
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Metrikler
Total Views
0
Total Downloads
0
Abstract
In this study, the mediating role of emotional labor in the effect of psychological capital on affective commitment was examined based on Conservation of Resources Theory. Therefore, data obtained from 392 teachers using the convenience sampling method. The validity and reliability analyzes made for the scales used in the study. Accordingly, confirmatory factor analysis was performed, explained average variance (AVE) values, compound reliability (CR) values and Cronbachs’ Alpha Coefficients were utilized. Relationships between variables were tested via structural equation model. It was observed that the structural model had acceptable fit values. The findings of the study showed that psychological capital had positive effect affective commitment. It has been determined that deep acting dimension of the emotional labor partially mediated this effect. The research is important because the relationships between these three variables have not been adequately examined in previous studies. It also contributes to the literature in terms of evaluating these variables and their relationships within the scope of Conservation of Resources Theory.
Bu araştırmada, kaynakların korunması teorisi temel alınarak psikolojik sermayenin duygusal bağlılık üzerindeki etkisinde duygusal emeğin aracı rolü incelenmektedir. Buna bağlı olarak 392 öğretmenden kolayda örneklem yöntemiyle veriler elde edilmiştir. Araştırmada kullanılan ölçeklerin geçerlik ve güvenirlik analizleri yapılmıştır. Bu doğrultuda doğrulayıcı faktör analizi gerçekleştirilmiş, açıklanan ortalama varyans (AVE) değerleri, birleşik güvenirlik (CR) değerleri ve Cronbach Alfa Katsayıları hesaplanmıştır. Değişkenler arası ilişkiler yapısal model ile test edilmiştir. Yapısal modelin kabul edilebilir düzeyde uyum değerlerine sahip olduğu görülmüştür. Bulgular, psikolojik sermayenin duygusal bağlılığı pozitif yönde etkilediğini göstermiştir. Duygusal emek boyutlarından derinden rol yapmanın bu etki üzerinde kısmi aracı role sahip olduğu tespit edilmiştir. Araştırma, önceki çalışmalarda bu üç değişken arasındaki ilişkilerin yeterince incelenmemiş olması nedeniyle önemlidir. Ayrıca, bu değişkenleri ve aralarındaki ilişkileri kaynakların korunması teorisi kapsamında değerlendirmesi açısından yazına katkı sağlamaktadır
Bu araştırmada, kaynakların korunması teorisi temel alınarak psikolojik sermayenin duygusal bağlılık üzerindeki etkisinde duygusal emeğin aracı rolü incelenmektedir. Buna bağlı olarak 392 öğretmenden kolayda örneklem yöntemiyle veriler elde edilmiştir. Araştırmada kullanılan ölçeklerin geçerlik ve güvenirlik analizleri yapılmıştır. Bu doğrultuda doğrulayıcı faktör analizi gerçekleştirilmiş, açıklanan ortalama varyans (AVE) değerleri, birleşik güvenirlik (CR) değerleri ve Cronbach Alfa Katsayıları hesaplanmıştır. Değişkenler arası ilişkiler yapısal model ile test edilmiştir. Yapısal modelin kabul edilebilir düzeyde uyum değerlerine sahip olduğu görülmüştür. Bulgular, psikolojik sermayenin duygusal bağlılığı pozitif yönde etkilediğini göstermiştir. Duygusal emek boyutlarından derinden rol yapmanın bu etki üzerinde kısmi aracı role sahip olduğu tespit edilmiştir. Araştırma, önceki çalışmalarda bu üç değişken arasındaki ilişkilerin yeterince incelenmemiş olması nedeniyle önemlidir. Ayrıca, bu değişkenleri ve aralarındaki ilişkileri kaynakların korunması teorisi kapsamında değerlendirmesi açısından yazına katkı sağlamaktadır
Description
Keywords
Affective commitment | Conservation of resources theory | Emotional labor | Psychological capital
Citation
Tarim, K., Özdemir, B. (2022). PSİKOLOJİK SERMAYENİN DUYGUSAL BAĞLILIK ÜZERİNDEKİ ETKİSİNDE DUYGUSAL EMEĞİN ARACI ROLÜ: ÖĞRETMENLER ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Milli Eğitim, 51(234), 1305-1326