Publication:
Ortaokul Öğrencilerinin Elektrik ve Yenilenebilir Enerji Kaynakları Hakkındaki Düşüncüleri Arasındaki Bağlantının İncelenmesi

No Thumbnail Available

Date

2020-12-01

Authors

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Metrikler

Search on Google Scholar

Total Views

0

Total Downloads

0

Abstract

İklim değişikliği ve mevcut enerji kaynaklarının hızla tükenmesi nedeniyle tüm insanların enerjikonusundaki farkındalığının geliştirilmesi kritik öneme sahip olup bu farkındalığa küçük yaşlarda başlanmasıönemlidir. Farkındalığın geliştirilebilmesi için enerjinin farklı yollardan özellikle doğal yollardan üretilmesiüzerine düşünülmesi ve bu yönde çalışmalar yapmak gerekir. Bu araştırmanın amacı 6. sınıf öğrencilerininenerji ve doğal kaynaklarla ilgili görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırmada öğrencilerin yenilenebilir enerjikaynaklarının tanımlanması, elektrik üretimi ve kullanımını sebepleriyle birlikte tanımlamaları istenmiştir.Öğretmenler de konuyla ilgili bilgilendirilerek; müfredata uygun olarak geliştirilen etkinlikler öğretmenlerinkontrolünde öğrencilerin enerji tasarrufu ile ilgili yaptıkları görselleri paylaşmaları istenmiştir. Araştırmanınçalışma grubu İç Anadolu ve Batı Karadeniz’de bulunan üç ortaokulda altıncı sınıfta öğrenim görmekte olanve ders dışı zamanlarda bilim şenliği etkinliklerine katılan yetmiş ikisi erkek, yetmiş sekizi kız olmak üzeretoplam 150 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışma grubu olarak amaçlı örnekleme biçimlerinden kolayulaşılabilir örneklem tercih edilmiştir. Yenilenebilir enerji kaynaklar hakkında fikirleri değerlendirilirkenöğrencilerin açık uçlu yanıtlarının analizinde nitel yöntemler kullanılmıştır. Çalışma bitiminde öğrencilerin;güneş, hidroelektrik ve rüzgâr enerjilerine aşina oldukları gözlemlenmiştir ve gelecekte güneş enerjisinindaha fazla kullanılması gerektiğini önermişlerdir. Öğrenciler rüzgâr türbinleri ve güneş panellerindeki enerjitransferini diğer elektrik üretim sistemlerine göre daha kolay açıklayabilmiştir. Çevresel hizmet içi öğrenmeprogramı bağlamında önemli doğal kaynak ve enerji kavramlarını da öğrenmişlerdir

Description

Keywords

Citation

Doğru, M., Demi̇rbaş, İ. (2020). Ortaokul Öğrencilerinin Elektrik ve Yenilenebilir Enerji Kaynakları Hakkındaki Düşüncüleri Arasındaki Bağlantının İncelenmesi. Turkish Studies - Educational Sciences , 15(6), 4151-4167

Collections