Publication:
4-6 Yaş Grubu Çocukların Sosyal Becerileri ve Teknoloji Kullanımları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

dc.contributor.authorAtila ÇAĞLAR, Fatma ÖZCAN, Serpil PEKDOĞAN
dc.date.accessioned2023-05-09T19:49:58Z
dc.date.available2023-05-09T19:49:58Z
dc.date.issued2020-09-01
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı okul öncesi eğitime devam eden 4-6 yaş grubu çocukların sosyal becerileri ile teknolojikullanımları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu 4-6 yaş aralığında olan 298 çocukoluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Sosyal Becerileri Değerlendirme Ölçeği, Okul Öncesi ÇağındakiÇocukların Teknoloji Kullanımı Hakkındaki Ebeveyn Görüşleri Anketi ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Verilerinanalizinde değişkenler arasındaki ilişkiyi incelemek için Spearman’s Brown sıra farkları korelasyon katsayısı analiztekniği kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda çocukların sosyal becerileri ile ebeveynlerin çocukların teknolojininkullanımına yönelik önerileri arasında düşük düzeyde pozitif ve negatif yönlü ilişkiler olduğu görülmüştür. Bulgulardoğrultusunda çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
dc.identifier.citationÇağlar, A., Özcan, F., Pekdoğan, S. (2020). 4-6 Yaş Grubu Çocukların Sosyal Becerileri ve Teknoloji Kullanımları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(2), 709-717
dc.identifier.doi10.24106/kefdergi.697168
dc.identifier.endpage717
dc.identifier.startpage709
dc.identifier.trdizin388809
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/388809/4-6-yas-grubu-cocuklarin-sosyal-becerileri-ve-teknoloji-kullanimlari-arasindaki-iliskinin-incelenmesi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.title4-6 Yaş Grubu Çocukların Sosyal Becerileri ve Teknoloji Kullanımları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typePublication
relation.isTrdizinOfPublicationb102b367-3ef0-46a3-be7b-12770804ac30
relation.isTrdizinOfPublication.latestForDiscoveryb102b367-3ef0-46a3-be7b-12770804ac30

Files

Collections