Publication:
Marka Farkındalığının, Marka Tatmini ve Marka Sadakatine Etkisinde Marka Deneyiminin Aracı Rolü: Sağlık Sektöründe Bir Araştırma

dc.contributor.authorAlev SÖKMEN, Gökhan KENEK
dc.date.accessioned2023-05-09T18:57:11Z
dc.date.available2023-05-09T18:57:11Z
dc.date.issued2022-03-01
dc.description.abstractBu çalışmada, marka farkındalığı ve marka deneyiminin, marka memnuniyeti ve marka sadakati üzerindeki etkisinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Buna bağlı olarak Ankara'da 138 Özel Hastane çalışanı üzerinde nicel bir araştırma yapılmıştır. Daha önce güvenirliği ve geçerliliği test edilen ölçme araçları kullanılmıştır. Değişkenler arasındaki ilişkileri araştırmak ve araştırma hipotezlerini test etmek amacıyla korelasyon ve bir dizi regresyon analizi uygulanmıştır. Korelasyon analizine göre marka farkındalığı, marka deneyimi, marka memnuniyeti ve marka sadakati arasında pozitif yönde anlamlı ilişkiler mevcuttur. Regresyon analizleri sonucunda marka farkındalığı ve marka deneyiminin, marka memnuniyeti ve marka sadakati üzerinde anlamlı bir etkisi olduğu tespit edilmiştir. Aracılık etkisini test etmek için Baron ve Kenny (1986) tarafından önerilen dört aşamalı prosedür gerçekleştirilmiştir. Araştırma bulguları, marka farkındalığının, marka memnuniyeti ve marka sadakati değişkenleri üzerindeki etkisinde marka deneyiminin kısmen aracılık rolüne sahip olduğunu göstermektedir.
dc.identifier.citationSökmen, A., Kenek, G. (2022). Marka Farkındalığının, Marka Tatmini ve Marka Sadakatine Etkisinde Marka Deneyiminin Aracı Rolü: Sağlık Sektöründe Bir Araştırma. Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi, 57(2), 1281-1292
dc.identifier.doi10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.22.06.1863
dc.identifier.endpage1292
dc.identifier.startpage1281
dc.identifier.trdizin1120009
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/1120009/marka-farkindaliginin-marka-tatmini-ve-marka-sadakatine-etkisinde-marka-deneyiminin-araci-rolu-saglik-sektorunde-bir-arastirma
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleMarka Farkındalığının, Marka Tatmini ve Marka Sadakatine Etkisinde Marka Deneyiminin Aracı Rolü: Sağlık Sektöründe Bir Araştırma
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typePublication
relation.isTrdizinOfPublication61fc1fdf-c347-4895-9074-fb1ae34282b5
relation.isTrdizinOfPublication.latestForDiscovery61fc1fdf-c347-4895-9074-fb1ae34282b5

Files

Collections