Publication: Seyahat Acenteleri Tarafından Yurtiçi Paket Turlarda Uygulanan Satış Teknikleri Üzerine Bir Araştırma, İstanbul İli Örneği
Program
KU Authors
KU-Authors
Co-Authors
Authors
Advisor
Date
Language
Type
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
Kar amacı güderek turistlere konaklama, ulaştırma, gezi, spor, eğlence vb. hizmetleri sağlayan,turizmle ilgili bilgilendirmeler yapan, aynı zamanda kendi veya diğer firmaların hizmetlerinipazarlayan ticari kuruluşlar seyahat acentesi olarak adlandırılır. Seyahat acenteleri paket tur gibibirçok ürün ve hizmeti tüketiciye sunmaktadır. Paket turlar ulaştırma, konaklama gibi hizmetleriiçinde barındıran, bütün imkanların dahil olduğu tek bir fiyatla satılan, en az 1 gece konaklamaiçeren sözleşmelerdir. Paket turlar seyahat acentelerinin en önemli gelir kaynaklarından biriolarak kabul edilmektedir. Bu nedenle, bu turların satışında etkili tekniklerin kullanılması, bugelirlerin arttırılması açısından önemlidir. Bu doğrultuda, seyahat acentelerinde paket turlarınsatışında uygulanan tekniklerin ortaya çıkarılması, bu konuda yaşanan sorunların tespit edilmesive çözüm önerilerinin bulunması, akabinde de paket tur satışlarında uygulanabilecek yenitekniklerin geliştirilmesine yönelik bir projeksiyon sunulması bu çalışmanın amacınıoluşturmaktadır. Çalışmada nitel veri toplama araçlarından olan görüşme ve gözlem teknikleribirlikte kullanılmıştır. Sonuç olarak, müşterilere güven duygusunu ön plana çıkarmak için çeşitlifırsat ve kampanyalara başvurulduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, farklı yerleri gösterme fırsatısunulan turlarda daha fazla katılımcı sağladığı da tespit edilen sonuçlar arasındadır.
Description
Source:
Publisher:
Keywords:
Keywords
Citation
Cansu, E., Bahadir, U. (2019). Seyahat Acenteleri Tarafından Yurtiçi Paket Turlarda Uygulanan Satış Teknikleri Üzerine Bir Araştırma, İstanbul İli Örneği. Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(4), 920-930
