Publication:
Yeşil Ürün Tutumunun Yeşil Satın Alma Niyeti, Geri Dönüşüm ve Yalın Tüketim Üzerindeki Etkisi

dc.contributor.authorDilber Nilay KÜTAHYALI, Bülent YILDIZ
dc.date.accessioned2023-05-09T20:16:37Z
dc.date.available2023-05-09T20:16:37Z
dc.date.issued2021-08-01
dc.description.abstractHer geçen gün azalan doğal kaynaklar, kötüleşen çevresel koşullar tüketicileri bir noktada bilinçli olmaya teşvik etmeye başlamıştır. Tüketicilerin bu olumsuz şartları düzeltebilmek için elini taşın altına koyabilmesinde en temel faktör şüphesiz ürünlerdir. Bu ürünlerin çevreye olabildiğince en az zararı veren, kaynakları tüketme konusunda daha hassas ve geri dönüşümü olması ürünün “yeşil ürün” olarak değişim göstermesi olarak karşımıza çıkmaktadır. Yeşil ürünlere ilişkin olumlu tutuma sahip olan tüketiciler ise geri dönüşüm konusunda daha duyarlı olmaktadır. Bu amaçla bu çalışmada tüketicilerin yeşil ürün tutumunun yeşil satın alma niyeti, geri dönüşüm ve yalın tüketim davranışları üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Bu çalışmada Mayıs 2020- Aralık 2020 tarihleri arasında Ankara ilinde ikamet etmekte olan tüketicilerden anket yöntemi ile veri toplanmıştır. Araştırmaya 572 tüketici katılmıştır. Ölçeklerin analizinde kullanılan yapısal eşitlik modeli analizi neticesinde yeşil ürün tutumunun yeşil satın alma niyeti, geri dönüşüm ve yalın tüketimi pozitif yönde anlamlı olarak etkilediği tespit edilmiştir. Çalışmada incelenen H1, H2 ve H3 hipotezlerinin desteklenmesi ile birlikte gerçekleştirilen diğer çalışmaların analiz sonuçları karşılaştırılmış ve sonuçların paralellik gösterdiği gözlemlenmiştir.
dc.identifier.citationKütahyali, D., Yildiz, B. (2021). Yeşil Ürün Tutumunun Yeşil Satın Alma Niyeti, Geri Dönüşüm ve Yalın Tüketim Üzerindeki Etkisi. Bingöl Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi (Online), 5(1), 365-398
dc.identifier.doi10.33399/biibfad.875298
dc.identifier.endpage398
dc.identifier.startpage365
dc.identifier.trdizin473812
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/473812/yesil-urun-tutumunun-yesil-satin-alma-niyeti-geri-donusum-ve-yalin-tuketim-uzerindeki-etkisi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleYeşil Ürün Tutumunun Yeşil Satın Alma Niyeti, Geri Dönüşüm ve Yalın Tüketim Üzerindeki Etkisi
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typePublication
relation.isTrdizinOfPublication4b172b9f-cd76-4511-9795-2e68c8ff0156
relation.isTrdizinOfPublication.latestForDiscovery4b172b9f-cd76-4511-9795-2e68c8ff0156

Files

Collections