Publication:
The Mediating Role of Teachers' Self-Efficacy Beliefs in the Relationship Between Their Emotional Intelligence and Classroom Management Skills

dc.contributor.authorSaglam, H, Kavgaci, H
dc.contributor.authorHasan KAVGACI, Hediye SAĞLAM
dc.date.accessioned2023-05-09T20:49:09Z
dc.date.available2023-05-09T20:49:09Z
dc.date.issued2021.01.01
dc.date.issued2021-05-01
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı okulöncesi ve ilköğretim öğretmenlerinin duygusal zekâları ile sınıf yönetim becerileri arasındaki ilişkilerin ve bu ilişkide öz yeterlik inancının aracılık rolünün incelenmesidir. Nicel araştırma deseninde kurgulanan araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 376 anasınıfı, ilk ve ortaokul öğretmeni oluşturmaktadır. Yaş ortalamaları 37 (SD = 8,7) olan katılımcıların %68’i kadın, %32’si erkektir. Veri toplama aracı olarak; Kişisel Bilgi Formu, Sınıf Yönetim Becerileri Ölçeği, Duygusal Zekâ Ölçeği ve Öğretmen Öz Yeterlik İnancı Ölçeği kullanılmıştır. Veriler SPSS-21 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada değişkenler arası ilişkileri belirlemek amacıyla Pearson Momentler Korelasyon Katsayıları hesaplanmış, yordama durumunu incelemek için ise Çoklu Regresyon Analizi yapılmıştır. Araştırmada aracılık etkisi SPSS-PROCESS makrosu kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma bulguları değerlendirildiğinde değişkenler arasında orta düzeyde, pozitif ve anlamlı ilişkiler elde edilmiştir. Ayrıca duygusal zekâ ve öz yeterlik inancının öğretmenlerin sınıf yönetim becerilerinin % 48’ini açıkladığı, her iki bağımsız değişkenin de modele katkısının ve öz yeterliğin aracı etkisinin anlamlı olduğu görülmüştür.
dc.identifier.citationKavgaci, H., Sağlam, H. (2021). Öğretmenlerin Duygusal Zekâları ile Sınıf Yönetim Becerileri Arasındaki İlişkide Öz Yeterlik İnancının Aracılık Rolü. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(52), 389-416
dc.identifier.doi10.9779/pauefd.775406
dc.identifier.eissn1309-0275
dc.identifier.endpage416
dc.identifier.endpage416
dc.identifier.issn1301-0085
dc.identifier.startpage389
dc.identifier.startpage389
dc.identifier.trdizin1150607
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/15472
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/1150607/ogretmenlerin-duygusal-zekalari-ile-sinif-yonetim-becerileri-arasindaki-iliskide-oz-yeterlik-inancinin-aracilik-rolu
dc.identifier.wosWOS:000644801200015
dc.relation.ispartofPAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleThe Mediating Role of Teachers' Self-Efficacy Beliefs in the Relationship Between Their Emotional Intelligence and Classroom Management Skills
dc.titleÖğretmenlerin Duygusal Zekâları ile Sınıf Yönetim Becerileri Arasındaki İlişkide Öz Yeterlik İnancının Aracılık Rolü
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typePublication
local.publication.goal04 - Nitelikli Eğitim
local.publication.goal08 - İnsana Yakışır İş ve Ekonomik Büyüme
local.publication.goal10 - Eşitsizliklerin Azaltılması
relation.isGoalOfPublicationd1b15898-84d5-4cfe-99df-ac9036367002
relation.isGoalOfPublication1b17f1cb-1910-4cf8-bd9b-7725f97a58c2
relation.isGoalOfPublication2da16643-c717-4b7d-b5cd-411e389d7aa4
relation.isGoalOfPublication.latestForDiscoveryd1b15898-84d5-4cfe-99df-ac9036367002
relation.isTrdizinOfPublicationec234f27-acea-462e-a23d-b72c4d1d4019
relation.isTrdizinOfPublication.latestForDiscoveryec234f27-acea-462e-a23d-b72c4d1d4019
relation.isWosOfPublicationbb775337-ee60-43a5-b3f4-b3b14016eca9
relation.isWosOfPublication.latestForDiscoverybb775337-ee60-43a5-b3f4-b3b14016eca9

Files

Collections