Publication:
Türkiye’de Sosyal Bilgiler Dersinin Yönelimi Üzerine Bir Değerlendirme

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Türkiye’de Sosyal Bilgiler adı altında bir ders ilk defa 1953 yılında yayımlanmış olanÖğretmen Okulları ve Köy Enstitüleri Programı içerisinde yer almıştır. 1968 yılındanitibaren ilkokullarda, 1973 yılında ise ortaokullarda okutulmaya başlanmıştır. Sosyalbilgiler dersine ilişkin olarak Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 1953, 1968, 1969, 1990,1998, 2005, 2015 ve 2018 yıllarında öğretim programı yenileme veya güncelleme çalışmalarıyapılmıştır. Başlangıçta tarih, coğrafya ve yurttaşlık bilgisi konularını içeren Sosyal BilgilerDersi Öğretim Programları zamanla antropoloji, arkeoloji, ekonomi, hukuk, siyaset bilimi,psikoloji ve sosyoloji gibi diğer sosyal bilim disiplinlerini de içeren bir yapıya bürünmüştür.Çok disiplinli yapı takip eden süreçte disiplinlerarası bir hal almaya başlamıştır. Aynızamanda programların genel yöneliminde de birtakım değişiklikler meydana gelmiştir. Buçalışmanın amacı geçmişten (1953) günümüze (2020) Sosyal Bilgiler Dersi ÖğretimProgramlarının eğilimlerini belirlemektir. Çalışmada her bir programın amaç veaçıklamalarındaki eğilimler tespit edilerek Türkiye’de sosyal bilgilerin geleceğinin neolacağına ilişkin ipuçları elde edilmeye çalışılmıştır.

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Çi̇ydem, E., Kaymakci, S. (2021). Türkiye’de Sosyal Bilgiler Dersinin Yönelimi Üzerine Bir Değerlendirme. İnsan ve İnsan, 8(27), 179-207

Collections

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

0

Views

0

Downloads

View PlumX Details


Sustainable Development Goals